کد خبر: ۱۰۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>سلامت> مطالعه‌ای جدید که در ژورنال بین‌المللی چاقی منتشرشده، حاکی از آن است که بیش از 54میلیون نفر آمریکایی که بر اساس شاخص توده بدنی (BMI) دارای اضافه‌وزن یا چاقی هستند از سلامت واقعی برخوردارند.
به گزارش شفا آنلاین، برای سنجش واقعی سلامت می‌توان به شاخص‌های زیر مراجعه کرد:

        اندازه دور کمر: اگر دور شکم شما چربی اضافی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 در شما بیشتر خواهد بود. از یک متر خیاطی برای گرفتن اندازه دور کمر خود استفاده کنید؛ آن را درست بالای استخوان لگن، نزدیک ناف قرار دهید. معیار سلامت زنان داشتن دور کمری زیر 90 سانتی‌متر است.

        ضربان قلب در زمان استراحت: دو انگشت خود را روی نبض (روی گردن یا مچ دست) قرار دهید و تعداد ضربان قلبتان را در یک دقیقه بشمارید. ضربان قلب بین 60 تا 100، یک ضربان قلب طبیعی است. هرچقدر ضربان قلب در این بازه، کمتر باشد، از سلامت جسمی بهتری خبر می‌دهد. یک سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند به میزان بالاتر سرعت ضربان قلب بینجامد بدین جهت که قلب موظف به انجام کارهای بیشتری است.

        درصد چربی بدن: درصد چربی بدن، برخلاف شاخص توده بدنی می‌تواند میزان چربی اضافی را از حجم عضلانی مجزا کند. طیف سالم برای زنان بین 20 تا 32 درصد است. از یک دستگاه تحلیل مقاومت بیوالکتریکی در باشگاه سلامت استفاده کنید این دستگاه الکتریسیته به بدن می‌فرستد و میزان چربی را نسبت به بافت‌های چربی زائد محاسبه می‌کند.

        میزان متابولیسم پایه: میزان متابولیسم پایه بر اساس قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت و سن می‌تواند میزان کالری‌هایی را که شما در زمان استراحت می‌سوزانید، محاسبه کنند. شما بر اساس آن می‌توانید تخمین بزنید که باید چه میزان از کالری‌های اضافی خود را برای رسیدن به وزن مناسب کاهش دهید.سپید
Health

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: