کد خبر: ۱۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان گفت: در سالیان گذشته نگاه وزارت بهداشت عدم خدمات‌رسانی به حواشی شهر با هدف پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، احمد حاجبی امروز در جلسه اجرای افتتاح طرح پایلوت نظام سلامت روان که در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان برگزار شد، با اشاره به تغییر شیفت جمعیتی از روستا به شهر عنوان کرد: در دهه ۶۰ بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت داشتند و خدمات سلامت روان در نظام مراقبت‌های پزشکی خیلی قوی در روستاها شکل گرفت و ۱۰۰ درصد روستا تحت پوشش خدمات درمانی قرار داشت اما در سالیان گذشته با تغییر شیفت و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها نگاه عدم خدمت‌رسانی به حواشی شهر با هدف پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی را داشتیم.

وی ادامه داد: نگاه دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت توجه به حاشیه شهر بوده بنابراین با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، نظام سلامت از حاشیه شهر شروع شد.

حاجبی با بیان اینکه شیوع اختلالات روانی برای 23.6 درصد از جمعیت ایران شناسایی شده است، افزود: در آمار جمعیتی 15 تا 64 سال جمعیتی بالغ بر 12.5 میلیون نفر مبتلا به نوعی از اختلالات روانی بودند و به طور کلی شرایط خوبی از لحاظ اختلالات روانی نداریم.

مدیرکل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان با بیان این جمله که 1 درصد از جمعیت درگیر، مبتلا به اختلالات روانی شدید هستند، گفت: از مجموع مبتلایان اختلالات روانی 4.2 میلیون نفر از نوعی خدمات سلامت روان استفاده کردند اما فقط 2.4 آن‌ها از خدمتی دارای حداقل استاندارد لازم بهره‌مند شده‌اند.

وی با تاکید براینکه ازکار افتادگی، بیکاری و طلاق برخی از عواقب ابتلا به بیماری روانی است، افزود: در سال 94 از هر چهار ازدواج یک مورد آن در کشور به طلاق منجر شده است که این آمار برای سال 94 در شهرستان قوچان از هر 6 ازدواج 1 طلاق بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: