کد خبر: ۱۰۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>اجتماعی>حتی با اینکه در دنیایی از امکانات مدرن زندگی می کنیم باز هم استرس راهی برای نفوذ به زندگی ما پیدا می کند. همیشه در تمام مراحل زندگی، خانه، مدرسه و حتی در موقعیت کاری چیزی برای نگرانی هست.
به گزارش شفا آنلاین،حتی با اینکه در دنیایی از امکانات مدرن زندگی می کنیم باز هم استرس راهی برای نفوذ به زندگی ما پیدا می کند. همیشه در تمام مراحل زندگی، خانه، مدرسه و حتی در موقعیت کاری چیزی برای نگرانی هست. استرس نوعی وضعیت روانی است که به آرامی انسان را عصبی می کند. اگر نتوانید راهی برای کاهش استرس خود بیابید سلامت طولانی مدت شما در معرض خطر قرار می گیرد.استرس باعث افسردگی می شود و شاید بسیار بدتر از افسردگی. بنابراین نگاهی به روش های زیر بیندازید تا بتوانید استرس خود را کمتر کنید.


ورزش کنید

چه وضعیت ظاهری تان برایتان مهم باشد چه نباشد ورزش می تواند به از بین بردن استرس در شما کمک بزرگی کند. شاید برای شما خنده دار باشد که چطور اضافه کردن یک برنامه به برنامه های روزانه می تواند استرس را از بین ببرد؟ ساده تر بگوییم ورزش به شما حس بهتری می دهد. با ورزش در بدن اندورفین آزاد می شود و اندورفین استرس را از بین برده و حس بهتری به شما می دهد. علاوه بر این باشگاه بهترین مکان برای فراموش کردن مشکلات است. از عوارض ورزش روزانه این است که شاهد بهبود سلامتی خود خواهید بود. هر چه حس بهتری به خودتان داشته باشید استرس کمتری خواهید داشت.


به مشاور مراجعه کنید

درست است که صحبت کردن با مشاور درباره مشکلات کار بسیار سختی است اما می تواند بهترین راه برای مقابله با استرس باشد. مشاوران زیادی هستند که می توانید با مشورت آن ها استرس را در زندگی خود کاهش دهید. می توانید از مشاوره های آنلاین کمک بگیرید یا اینکه به مطب مشاور مراجعه کنید.مراجعه به کسی که می تواند به کاهش استرس در شما کمک کند شروع خوبی برای درمان است. به خصوص اگر از مبتلا شدن به افسردگی نگرانی دارید.

 اگر اکنون اقدام کنید بهتر است چون درمان افسردگی بسیار سخت تر است زیرا دیگر تمایلی به درخواست کمک نشان نخواهید داد. استرس درست مثل قسمتی از بدن ماست باید با آن همانند بدنتان رفتار کنید. از این که بخواهید مشکلاتتان را برای کسی بازگو کنید نهراسید. مشاورین انسان های قابل اعتمادی هستند که با شنیدن مشکلات و ترس های شما راهکارهایی برای از بین بردن آنها پیش رویتان می گذارند.


برای خودتان وقت بگذارید

بهترین راه برای مبارزه با استرس این است که برای لحظاتی به ذهن و بدنتان استراحت دهید. حداقل نیم ساعت برای خودتان در نظر بگیرید تا از استرس ها به دور باشید. در این زمان کتاب بخوانید، با دوست صمیمی برای نهار بیرون بروید و یا حتی می توانید مدیتیشن کنید. استرس زمانی ایجاد می شود که فکر کنید خیلی مشغله دارید و هیچ وقت آزادی برای خودتان نمی توانید داشته باشید. بنابراین به خودتان هر روز استراحت بدهید. این زمان استراحت نیاز نیست که خیلی طولانی باشد حتی نیم ساعت هم کافی است. یا هر ساعت ۵ دقیقه. به سمت آب سرد کن بروید، پاها را کشش دهید یا ایمیل های دریافتی را چک کنید.

به دنبال علائق تان بروید

منظور این نیست که کارتان را ترک کنید و برای بازیگر شدن به لوس آنجلس بروید. به علائق و سرگرمی هایی که با آن ها احساس قدرت بیشتری می کنید کمی فکر کنید و آن ها را تشخیص دهید. آیا به قایقرانی علاقه دارید؟ یا به طراحی؟ علائق شما هر چه که می خواهد باشد، فکری یا عملی، با دنبال کردن آن ها می توانید ذهن آرام تری داشته باشید. اگر وقت داشته باشید که بنشینید و از علائق کوچک تان لذت ببرید دیگر آن فشارها و استرس ها را نخواهید داشت. دیگر نیازی به مشاور نخواهید داشت. با این کار حتی می توانید خیلی چیزهای جدید را تجربه کنید. دوستان جدیدی پیدا کنید و این ها باعث می شوند احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید.


بخندید

خنده بهترین داروی درمان استرس است که بسیاری از مشاوران آن را پیشنهاد می کنند. فیلم کمدی ببینید یا با دوستی که شما را می خنداند بیرون بروید. هر چه بیشتر بخندید از مشکلاتی که به شما استرس وارد می کنند دورتر می شوید. نگران نباشد می توانید با این مشکلات هر زمانی که آمادگی دارید روبرو شوید. پس نیازی نیست که همیشه آن ها را به دنبال خودتان بکشانید.


صبح ها زودتر از خواب بیدارشوید

آیا دیر از خواب بیدار می شوید؟ یا آلارم ساعت را طوری تنظیم می کنید که بتوانید بیشتر بخوابید. با این کار دیر از خواب بیدار می شوید و حتی  وقتی برای خوردن صبحانه هم ندارید. در نهایت هم دیر به محل کارتان می رسید. همین مسائل بدون این که تشخیص دهید استرس زیادی به شما وارد می کنند. و اما کارهایی که در عوض باید انجام داد این است که ابتدا آلارم ساعت را روی یک ربع زودتر تنظیم کنید.خواب را قربانی کنید تا بتوانید یک صبح آرام داشته باشید. وقتی صبح ها را بدون این که نگران دیر شدنتان باشید شروع کنید بقیه روز را هم حس بهتری خواهید داشت. می توانید یک صبحانه کامل بخورید، کارهایتان را انجام دهید و تفریحانه به سمت محل کار رانندگی کنید.

لیستی از اهدافتان را بنویسید

نوشتن اهداف استرس را کم می کند. وقتی هر چیزی که می خواهید به انجام برسانید در مقابل خود تصور کنید ذهنتان را به سمت آرامش سوق می دهید. وقتی روی اهدافتان خط می کشید حس خوبی به شما دست می دهد و دیگر می دانید که هدف بعدی تان چیست. اینگونه دیگر نگران فراموش کردن اهداف روزانه خود نیستید.


هنگام غذا محل کار را ترک کنید

اگر به عنوان مثال در محل کار احساس استرس دارید نهار را بیرون از دفتر بخورید. به رستوران یا پارک نزدیک محل کارتان بروید. مهم نیست کجا می روید مهم این است در جایی که ایجاد استرس می کند غذا نمی خورید. بیرون آمدن از آن جو حس آرامش می دهد. در این زمان نباید به کار فکر کنید فقط روی خودتان تمرکز کنید و روی لذتی که از غذا خوردن در آن مکان می برید. وقتی غذا تمام شد نفس عمیق بکشید و بقیه کارها را ادامه دهید.
برچسب ها: استرس ، روانی ، افسردگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: