کد خبر: ۱۰۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اراده خدمات مشاوره روان‌شناختی رایگان از طریق سامانه ۱۴۸۰، گفت: کسی که دچار بیماری خاص شود کار خود را نیز از دست می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، مسعودی فرید در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: نظام سلامت کشور باید مبتنی بر پیشگیری باشد. اگر فردی که در دهک پایین جامعه قرار دارد، دچار بیماری خاص شود علاوه بر مشکلات درمان ممکن است کار خود را نیز از دست بدهد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته سهمی از تولید ناخالص داخلی را که معادل دو تا 4 درصد است برای کودکان هزینه می‌کنند و در ایران نیز باید به سلامت همه جانبه کودکان و تخصیص سهم مشخص برای رشد آنها توجه شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها طرح تنبلی چشم را داریم و 90 درصد کودکان سه تا 6 سال تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ همچنین طرح  غربالگری برای نوزادان انجام می‌شود چرا که بهترین زمان برای تشخیص مشکلات شنوایی سن زیر 6 ماهگی است و سطح پوشش این طرح 70 درصد است.

فرید با اشاره به فعالیت هزار مرکز مشاوره ژنتیک در سازمان بهزیستی گفت: مشاوره ژنتیک می‌تواند از برخی معلولیت‌ها و بیماری‌های خاص پیشگیری کند. همچنین خدمات مشاوره روان‌شناختی از طریق سامانه تلفنی 1480 به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: در سازمان بهزیستی تمرکز زیادی بر مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و روستایی داریم به گونه‌ای که در سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها اختصاص یافته که امسال این رقم به 50 میلیارد تومان رسیده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، بیان کرد: 54 هزار نفر توسط سازمان تأمین اجتماعی و 46 هزار نفر توسط صندوق بیمه روستایی و عشایری تحت پوشش این طرح قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: