کد خبر: ۱۰۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>اجتماعی>دولت ایالتی چانگ‌ژو در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شانگهای اعلام کرد که از ماه دسامبر تاکنون دانش‌آموزان و معلمان در مدرسه زبان‌های خارجی چانگ‌ژو از «بوی غیرمعمولی» که از سه کارخانه شیمیایی تعطیل‌شده مجاور برمی‌خیزد، شکایت داشته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،اما گزارشی که رسانه دولتی تلویزیون مرکزی چین (CCTV) این هفته پخش کرد، حاکی از آن است که این مشکلات بسیار وخیم هستند و افشای این موضوع باعث اعتراضات آنلاین شده است. بر اساس گزارش این تلویزیون، از ۶۴۱ دانش‌آموز این مدرسه که اخیرا چکاپ پزشکی شده‌اند، ۴۹۳ نفر دچار عوارضی از سرفه مزمن، سردرد و ناهنجاری‌های خونی گرفته تا سرطان‌های خونی و لنفاوی بوده‌اند.

آلودگی گسترده زیست‌محیطی میراث شوم مسیر توسعه به هر قیمت است که چین از دهه ۱۹۷۰ در آن پای نهاد و به طور فزاینده‌ای به منبعی برای ناآرامی اجتماعی بدل شده است. حزب کمونیست چین در سال‌های اخیر منابع بیشتری را به پاک کردن هوا، آب و خاک آلوده این کشور اختصاص داده و توجه بیشتری به این موضوع کرده است، اما شدت این مشکل تا دهه‌ها بعد احساس خواهد شد.

 والدین دانش‌آموزان در چانگ‌ژو ماه‌هاست که حدس زده بودند بیماری‌های کودکانشان به این مدرسه که در ماه سپتامبر در این محل افتتاح شد، مربوط است و خواستار انتقال آن به جای دیگری شده بودند. مقامات شهرداری محلی می‌گویند طرح پاکسازی خاک در این محل در زمان شکایت‌ها در دست انجام بود. به گفته آنان، یک هیئت کارشناسی زیست‌محیطی در ماه فوریه به این نتیجه رسید که این برنامه به نتایج مورد انتظار رسیده است و کیفیت هوا با استانداردهای ملی تطبیق می‌کند. تلویزیون دولتی چین گزارش می‌کند که ارزیابی‌های زیست‌محیطی پیشین مقادیر بسیار بالای آلودگی را در خاک و آب این محل صنعتی قدیمی را نشان داده بودند. تحقیقات انجام‌شده به سفارش والدین نگران دانش‌آموزان نیز نشان داد که آب، خاک و هوای محوطه مدرسه آلوده است. سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: