کد خبر: ۱۰۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>اجتماعی>شناخت نادرست زوجین از یکدیگر می تواند مانع بزرگی در برابر خوشبختی آنها باشد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین ابراهیمی مقدم روانپزشک، گفت: شخصیت افراد را مطابق با واقعیت و آنچه که هست باید شناخت؛ باید این شناخت با توجه به مجموعه شرایط محیط زندگی، فرهنگ خانوادگی، وضع شغلی ، تفاوت های فردی و جنسی و ویژگی های مهم دیگر، باشد .

وی ادامه داد : بسیاری از توقعات، سوء تفاهم ها، قضاوت های منفی، نگرانی های بی مورد ، مقایسه های غلط و مشکلات دیگری که باعث کدورت و مشاجره می شوند و فضای عاطفی خانه را آلوده می کند، برخواسته از شناخت نادرست زن و شوهر از یکدیگر است .

این روانپزشک افزود: به طور مثال: فایدهٔ شناخت درست برای زنان این است که در فضای سالم تر ، آرام تر و به دور از ترس و اضطراب می توانند دربارهٔ رفتارهای خود و همسرشان بیندیشند، همچنین به جای اینکه با حالتی عصبی و البته بی نتیجه برخورد کنند، در فضایی دوستانه به مذاکره بپردازند.

دکتر ابراهیمی مقدم با اشاره به عکس العمل مردان در مقابل این برخوردهای همسرشان،گفت : مردان وقتی توسط همسرشان درست شناخته شوند، آرامش بیشتری دارند و بهتر می توانند با همسرشان ارتباط برقرار کنند؛ برعکس اگر مردی احساس کند که همسرش دربارهٔ او اشتباه فکر می کند، در مقابلش رفتاری عصبی دارد و حتی ممکن است به صحبت کردن با فرد دیگری روی آورد و این مسئله می تواند تا جایی ادامه پیدا کند که زندگی مشترک را با خطر فروپاشی مواجه کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: