کد خبر: ۱۰۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
عضو شورای عالی نظام پرستاری؛
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: یکی از ملزومات اولیه اجرای صحیح طرح تحول سلامت افزایش تعداد نیروی پرستاری است که متاسفانه انجام نشد.
به گزارش شفاآنلاین : مسعود مجرد، گفت: طرح تحول نظام سلامت با شعارهای تبلیغاتی زیبا کار خود را آغاز کرد. طرحی که رضایت مندی مشتریان خارجی (بیماران) را بیش از مشتریان داخلی (پرستاران) مورد توجه قرار داد. به طور قطع وقتی پرستاران به عنوان عوامل ارائه دهنده خدمات درمانی از وضع موجود ناراضی هستند نمی توان انتظار رضایت کافی از دریافت کنندگان این خدمات (بیماران) داشت.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: به رغم شعار «پیشگیری بهتر از درمان» که سیستم های درمانی همیشه مطرح می کنند با اجرای طرح تحول به مقوله درمان، بیش از پیشگیری توجه شد. امری که موجب افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی شد و در نتیجه فشار کاری پرستاران را چند برابر کرد.

وی افزود: متاسفانه با افزایش فشار چند برابری کار پرستاران تا کنون هیچ استخدام و افزایش نیروی پرستاری صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، ادامه داد: مطلب دیگری که جای تامل دارد آن است که در ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت سخن از افزایش ۲.۵ برابری حقوق پرستاران بود که در عمل محقق نشد و همچنان شاهد تاخیر در پرداخت ها هستیم.

مجرد با اشاره به افزایش خطاهای بالینی، گفت: افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها و نیز افزایش شیفت های کاری موجب افزایش خطاها در زمینه ارائه خدمات بالینی می شود. بطوریکه بعضا شاهدیم بیماری برای انجام یک عمل ساده جراحی مجبور است سه چهار بار زیر تیغ جراحی برود که  این امر تنها یکی از نتایج افزایش بی رویه فشار کار تیم درمان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: