کد خبر: ۱۰۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>سلامت>رئيس سازمان غذا و دارو در نامه اي خطاب به روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي، آغاز گام پنجم در ساماندهي زنجيره تامين، توزيع و عرضه شيرخشك هاي متابوليك و رژيمي را از ابتداي ارديبهشت ماه اعلام كرد.

  به گزارش شفا آنلاین، رسول ديناروند در اين نامه با اشاره به پايان مدت آموزش و استقرار زير سيستم نسخه الكترونيك بيماران متابوليك و رژيمي، گام پنجم را توزيع استاني شيرخشك هاي متابوليك و رژيمي بر مبناي نسخ الكترونيك داراي اعتبار و همچنين عرضه آن بر اساس كنترل آن نسخ در داروخانه عنوان كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان غذا و دارو ، ديناروند گفت: عرضه اين فرآورده ها در فرايند اشاره شده تحت كنترل و نظارت معاونت هاي غذا وداروي سراسر كشور است.
بر اساس اين گزارش ، مراكز عرضه شير خشك هاي رژيمي موظف به دريافت نسخه الكترونيك از طريق كنترل نسخه در داروخانه به نشاني سامانه metabolic.ttac.ir هستند.
اميرحسين جمشيدي، مديركل نظارت بر فرآورده هاي طبيعي، سنتي و مكمل هاي سازمان غذا و دارو پيش از اين گفته بود: از طريق نسخه هاي الكترونيكي به اين موضوع اشراف خواهيم داشت كه هر بيمار به چه ميزان و چه نوع فرآورده شيرخشك متابوليكي نياز دارد؛ زيرا بيش از 40 نوع فرآورده شيرخشك متابوليكي در اين زمينه وجود دارد و تنوع آنها زياد و برنامه ريزي تامين آنها سخت است.
به گزارش ايرنا متابوليسم برخي آنزيم ها در بيماران متابوليكي، دچار اختلال مي شود و در نتيجه اين بيماران قادر به خوردن بسياري از غذاها از جمله گوشت و لبنيات نيستند و مجبورند شير خشك هاي ويژه اي مصرف كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیکا اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
لطفا برنامه ریزی کنید،که سهمیه شیر خشک رژیمی به صورت پستی به طور اتوماتیک به درب منزل بیمار ارسال گردد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: