کد خبر: ۱۰۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>اجتماعی>مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده هاي خوراكي و آشاميدني سازمان غذا و دارو گفت: امسال، چراغ راهنمايي روي همه محصولات خوراكي نصب مي شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهروز جنت  افزود: در زمان حاضر اين چراغ راهنمايي روي 50 درصد محصولات خوراكي نصب شده است.
جنت در خصوص چراغ راهنمايي ياد شده گفت: اين راهنما به خريداران محصولات خوراكي و غذايي كمك مي كند تا به ميزان كالري و مفيد بودن خوراكي نظارت كنند؛ چراكه اين نشانگرهاي تغذيه اي در قالب برچسبي با رنگ هاي قرمز، زرد يا نارنجي و سبز ، ميزان شكر، نمك، چربي و اسيد چرب ترانس خوراكي را براي مردم مشخص مي كنند.
به گفته وي، رنگ قرمز نشان دهنده آن است كه فرد بايد در مصرف آن فرآورده يا خوراكي مراقبت كند، رنگ زرد يا نارنجي نشانه هشدار است و رنگ سبز هم يعني اينكه، خوراكي مطلوب است و نگراني از بابت مصرف آن وجود ندارد.
مديركل نظارت و ارزيابي فرآورده ها خوراكي و آشاميدني سازمان غذا و دارو گفت: شركت ها، تمام تلاش خود را به كار بسته اند كه اين برچسب ها را نصب كنند اما با توجه به شرايط خاص روند اقتصادي در شركت هاي توليدي، برخي شركت ها هنوز از برچسب هاي قبلي محصولات غذايي استفاده مي كنند و به همين علت برچسب هاي جديدي تهيه كرده اند كه آنها را روي برچسب هاي قبلي نصب مي كنند.
جنت تصريح كرد: برخي انجمن هاي غذايي روي برخي مفاهيم نشانگرهاي تغذيه اي، اعتراض داشتند به اين علت كه چراغ قرمز ما را مترادف ممنوعيت معني كرده بودند در حاليكه اين رنگ به مثابه يك راهنما براي مصرف كنندگان، عمل مي كند.
وي خاطرنشان كرد: آگاهي حق مصرف كننده است؛ ممكن است يك ورزشكار به محصول غذايي پر كالري نياز داشته باشد؛ اما فرد ديگري با تحرك كمتر محصول خوراكي با كالري كمتري را مصرف كند.
جنت ادامه داد: همچنين افراد ميانسال بايد نمك كمتري مصرف كنند اما ممكن است يك نفر با فعاليت و تعريق بيشتر در جنوب كشور نياز به املاح بيشتري داشته باشد و در نتيجه مي تواند محصولي حاوي نمك بيشتر را انتخاب كند.
وي يادآور شد: اين برچسب ها موجب افزايش قيمت محصول نخواهد شد چون روي همان بسته بندي محصولات درج مي شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: