وی با اشاره به اعلام نارضایتی
مردم از عدم اطلاعرسانی شفاف در مورد پیامکها افزود: از این پس روش
فعالسازی و غیر فعالسازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن
همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا
شمارهگیری #800* میتوانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی
سیمکارت خود و روش غیر فعالسازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به
دریافت پیامکهای تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار
میتوانند این خدمات را غیرفعال کنند.
عباسی شاهکوه اظهار کرد: در صورت فعالسازی خدمات ارزش افزوده محتوائی
پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامکهای ارسالی، هزینه
خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.
او با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی باید صرفاً
بین ساعات 9 صبح تا 9 شب برای مشترکان ارسال شود، گفت: در صورت درخواست
مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی این خدمات باید
حداکثر تا 24 ساعت قطع شود.
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری تصریح کرد: قطع سرویس،
پیامکهای تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل میشود و درصورت درخواست
مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی
مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و ...
همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.