کد خبر: ۱۰۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو از مردم خواست كه محصولات آرايشي و بهداشتي را فقط از فروشگاه هاي معتبر و داروخانه ها تهيه كنند.
به گزارش شفا آنلاین، مصطفي اسماعيلي تاكيد كرد: لوازم آرايشي وارداتي بايد پروانه بهداشتي ورود و برچسب اصالت و سلامت كالا داشته باشند.
وي تصريح كرد: ايران پس از عربستان در منطقه خاورميانه، بيشترين مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي را دارد؛ البته اين آمار از سوي ديگر ارگان ها اعلام شده است.
رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: لوازم آرايشي و بهداشتي بيشتر از سوي زنان و افراد با سن كم مصرف مي شود بنابراين متوليان فرهنگي در اين زمينه بايد اقدامات لازم را انجام دهند.
اسماعيلي گفت: سازمان غذا و دارو نيز در بحث مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي غير مجاز و تقلبي هشدارهاي لازم را داده و از طريق رسانه ها نيز اعلام كرده است.
وي يادآور شد: در موضوع حمايت از شركت هاي داخل توليدكننده محصولات آرايشي و بهداشتي از سال گذشته سياست هاي تشويقي را در نظر گرفته و كارخانه هاي آرايشي و بهداشتي را درجه بندي كرده ايم تا كيفيت محصولات خود را با رقابت با محصولات خارجي، ارتقا دهند.
در زمان حاضر عرضه لوازم آرايشي و بهداشتي توسط دوره گردها و دستفروش ها باعث سوء استفاده هايي مبني بر عرضه لوازم تقلبي و قاچاق شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: