کد خبر: ۱۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>اجتماعی> رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي با اشاره به شگرد جديد مجرمان سايبري كه ايجاد صفحات اجتماعي تحت نام و كاربري ديگران است، گفت: كدهاي فعال سازي عضويت در شبكه هاي اجتماعي را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

 به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ دوم عليرضا آذردرخش افزود: مجرمان سايبري تحت نام ديگران در شبكه هاي اجتماعي صفحه كاربري ايجاد و براي ديگران كاربران ايجاد مزاحمت مي كنند.
وي ادامه داد: اين مجرمان با ارسال پيامك هايي با موضوع برنده شدن در قرعه كشي، از قربانيان درخواست دارند در صورت تمايل به دريافت جايزه، كد چهار رقمي كه براي آنها ارسال مي شود را به همين شماره ارسال(forward) كنند، پيامك مذكور داراي محتواي به اين صورت است 'شماره شما در قرعه كشي **** برنده شده است. در صورت تمايل به دريافت جايزه، كد چهار رقمي كه براي شما ارسال شده را به همين شماره ارسال كنيد.'
آذردرخش افزود: اين افراد به محض دريافت كد ارسالي از سوي قرباني، اقدام به ايجاد صفحات مختلف در شبكه هاي اجتماعي كرده و براي سايرين ايجاد مزاحمت مي كنند.
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي گفت: احتمال دارد از شما عكس نيز درخواست كنند تا اسامي برندگان به همراه تصاوير آنها را در سايت اعلام شود.
آذردرخش تاكيد كرد: چنانچه شماره يا كدي براي شما از شماره هاي ناشناس يا خاص ارسال شد تحت هيچ عنواني به افراد ديگر كه با شما تماس گرفته و خواهان دانستن اين كدها هستند اطلاع ندهيد و براي آنها ارسال نكنيد و عكس خود را در اختيار اين افراد نگذاريد چرا كه اين افراد با شماره و عكس شما در شبكه هاي اجتماعي صفحه ايجاد كرده و رفتار مجرمانه دارند.
آذردرخش ادامه داد: اين امر از طريق ايميل نيز صورت مي گيرد به گونه اي كه برخي شبكه هاي اجتماعي براي عضويت فرد كد را با ايميل ارسال مي كنند لذا مجرمان سايبري در تماس با شما از طريق ايميل خواهان ارسال اين ايميل ها و عكس شما هستند تا بتوانند صفحه ايجاد شده در شبكه اجتماعي با مشخصات و عكس شما را فعال كنند.
وي اضافه كرد: تحت هيچ عنواني اين دست ايميل ها را كه كدهاي عضويت هستند براي هيچ كس ارسال نكنيد و يا اطلاع ندهيد. هر گونه سوءاستفاده از خط تلفن شما و ساخت هرگونه صفحه در شبكه هاي اجتماعي با مشخصات شما مثل شماره تلفن، عكس، آدرس ايميل تان، در صورت ايجاد مزاحمت، شما را در برابر قاضي قرار داده و مسئول رفتار مجرمانه سودجويان سايبري هستيد.
رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا يادآور شد: اين شيوه جديد تاكنون قرباني هم داشته است كه متاسفانه خود فرد كد فعال سازي ارسالي را در اختيار مجرمان قرار داده است. لذا از شهروندان و كاربران مي خواهيم تا در اين خصوص دقت لازم را داشته باشند تا قرباني مجرمان سايبري نشوند.
آذردرخش گفت: پليس فتا از تمام كاربران مي خواهد در صورت مواجه با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مركز فوريت هاي سايبري، لينك ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: