کد خبر: ۱۰۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر هفته کشور با ورود سامانه جدیدی چهره زمستانی به خود می گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد اصغری با اشاره به نقشه های هواشناسی و پیش بینی وضعیت جوی کشور گفت: در مواقعی از سال پیش بینی وضعیت هوا بسیار سخت است که در چند روز گذشته شاهد این موضوع بودیم.وضعیت آب و هوایی در این موقع از سال  روزها ثابت و گرم و هر چه به ساعات پایانی روز می رسیم با افزایش ابرها بارانی می شود.  
 
وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه سامانه بارشی قدرتمندی وارد کشور می شود، گفت: این سامانه همدان، چهارمحال، لرستان، کهگیویه، شمال فارس، شمال کرمان، سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی،  خراسان رضوی، سمنان ،تهران، قزوین ،البرز ،زنجان، آذربایجان شرقی و غربی کرمانشاه و کردستان را تحت تاثیر قرار می دهد. در ورزهای پایانی هفته  با تغییر الگوی هواشناسی شاهد وضعیت زمستانی در کشور خواهیم بود.

اصغری با اعلام اینکه چهره کشور در اواخر هفته زمستانی می شود، از مردم خواست وسایل گرمایشی را جمع آوری نکنند و در روزهای پایانی هفته منتظر بارش های خوبی باشند.  
 
وی افزود: به عشایر کوچ رو در استان های ایلام کردستان و کرمانشاه توصیه می کنیم با توجه با بارش های شدید در روز چهارشنبه مراقب کوچ کردن در ارتفاعات و دامنه کوه ها باشند.البته احتمال صدور هشدار هواشناسی طی چند روز آینده زیاد است.  
 
کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با ورود سامانه جدید،شهرهای جنوبی از جمله بوشهر نیز شاهد باران خواهند بود.از امروز  در جنوب سیستان و بلوچستان و یزد شاهد وزش باد هستیم. میزان
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: