کد خبر: ۱۰۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>اجتماعی>نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مقام‌های سعودی در روزهای آینده در مورد سفر هیأت حج ایران به عربستان تصمیم‌گیری کنند.


به گزارش شفا آنلاین، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر،در دیدار با کارکنان سازمان حج و بعثه رهبر معظم انقلاب با اشاره به موانع ایجاد شده برای سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان برای گفت وگو درمورد حج 95 افزود: درسال جدید همه باید تلاش کنیم تا با کمک یکدیگر و جدیت کامل گام‌های اساسی‌تر برای تحقق اهداف نظام درحوزه حج و زیارت برداریم.

وی اظهارکرد: امیدواریم مقام‌های سعودی درباره این سفرکه به دعوت وزیر حج عربستان است در روزهای آینده تصمیم‌گیری کنند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت براساس رسالت خود تاکنون همه تلاش خود را به‌کار برده‌اند تا حج امسال در زمان مقرر انجام شود اما متأسفانه تأخیر ایجاد شده از سوی عربستان برای انجام مذاکرات مقدماتی و فراهم شدن مقدمات حج مثل آموزش، تأمین مسکن، حمل و نقل، تغذیه و غیره به معنای آن است که نمی‌خواهند حج انجام شود.

وی با اشاره به اینکه وزیرخارجه عربستان اعلام کرده است مسأله حج از روابط سیاسی دو کشور جداست، بیان داشت: آنچه در عمل مشاهده می‌شود مغایر با این گفته سعودی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در روزهای آینده گفت وگو‌های طرفین انجام نشود، شرایط برای برگزاری حج مطلوب بسیار دشوار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه همچنین ادامه تعطیلی سفرعمره زائران ایرانی را به‌دلیل بی‌تدبیری مسئولان عربستانی عنوان کرد و با بیان اینکه عربستان با افراد خاطی حادثه فرودگاه جده برخورد لازم را نکرده است افزود: دراین حادثه برای رعایت عزت و شئونات مردم عزیزمان طبیعی بود که واکنش نشان دهیم و آنها هم براساس شرع مقدس اسلام مسئولیت داشتند تا با افراد خاطی برخورد کنند و عکس‌العمل لازم را نشان دهند ولی متأسفانه به‌دلیل برخورد نکردن با افراد خاطی، تعطیلی عمره ادامه یافت.وی اضافه کرد: در حج امسال مشکل از طرف مقابل است، ما در چند سال گذشته تلاش کردیم.

حج به روابط سیاسی دو کشور پیوند نخورد و آنها نیز پذیرفته بودند و حج هم بخوبی انجام می‌شد اما شرایط در سال جاری به عکس آن تبدیل شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ازحادثه سقوط جرثقیل درمسجدالحرام و فاجعه منا به‌عنوان حوادث تلخ و غیرقابل قبول برای امت اسلامی نام برد و اظهار داشت: باوجود قولی که پادشاه عربستان به آسیب‌دیدگان داده بود اما تاکنون غرامتی به بازماندگان حادثه منا پرداخت  نشده است.ایران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: