وی افزود: مشترکین تلفن همراه هر کدام از اپراتورها باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال میشود که تعداد سیمکارتهای ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک درج شده است.
سبوحی درباره نحوه تعیین وضعیت سیمکارتهائی که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، اظهار کرد: این دسته از مشترکان برای پیگیری وضعیت سیمکارتهای ثبت شده به نام آنان باید به دفاتر امور مشترکین اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و تقاضای رسیدگی را تسلیم کنند، بدیهی است در صورت ثبت نام سیم کارت بدون درخواست متقاضی، نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام خواهد شد.