کد خبر: ۱۰۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 30
شفا آنلاین>اجتماعی>صلیب سرخ اعلام کرد که کمک های بشردوستانه در میان بیش از 12 هزار نفر از آوارگان شهر هیت در استان الانبار عراق توزیع شد.
به گزارش شفا آنلاین، کاترینا ریتز رییس هیات اعزامی صلیب سرخ در عراق اعلام کرد که امروز 12 هزار آواره ساکن شهر هیت که از خشونت گروه تروریستی داعش به رمادی گریخته اند، از کمک های بشردوستانه صلیب سرخ برخوردار شده اند.
وی همچنین درباره هزاران آواره دیگر که از شهر هیت به مناطق دورافتاده و بیابانی فرار کرده اند و دسترسی به آب و غذا ندارند، ابراز نگرانی کرد.
بر اساس این گزارش، نمایندگان اعزامی صلیب سرخ در شهر رمادی شاهد ورود هزاران نفر از آوارگان شهر هیت که به غرب رمادی بوده اند. بر اساس روایت دفتر صلیب سرخ در شهر رمادی که روند توزیع کمک ها میان آوارگان را نظارت می کند، هجوم این تعداد آواره در عراق بی سابقه بوده است.
رییس هیات صلیب سرخ در عراق کمک رسانی منظم به این افراد را بسیار مهم توصیف کرد.
هفته گذشته نیز صلیب سرخ به بیش از 12 هزار آواره در هجده کیلومتری رمادی کمک رسانی کرد.
روند کمک رسانی به آوارگان اطراف رمادی به خاطر وجود مواد انفجاری خنثی نشده در جاده های اطراف این شهر بسیار خطرناک ارزیابی شده است.
در سال 2015، سازمان بین المللی صلیب سرخ به بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر آواره عراقی کمک های اولیه غذایی و دیگر مایحتاج ضروری ارائه کرد. 200 هزار نفر از این تعداد ساکنان رمادی و فلوجه بودند.
ارتش عراق با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی حدود 10 روز قبل آخرین مرحله آزادسازی شهرهای هیت و کبیسه را آغاز کرد.
در عملیات آزادسازی شهر هیت در 145 کیلومتری غرب بغداد، نیروهای پلیس، ارتش و گروه های مقاومت مردمی عراق مشارکت دارند. این عملیات تحت هدایت نهاد مبارزه با تروریسم عراق قرار دارد.
کبیسه شهری کوچک است که در چند کیلومتری غرب هیت قرار دارد. این شهر از اکتبر 2014 تاکنون در اشغال گروه تروریستی داعش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: