کد خبر: ۱۰۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 20
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان این که اردوی دانشجویی مختلط ممنوع است ،گفت: با اردوهای دانشجویی خارج از چارچوب رسمی برخورد می شود.

به گزارش شفا آنلاین،فضل الله ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص اردوهای مختلط دانشجویی گفت: به طور کلی چیزی تحت عنوان اردوی مختلط دانشجوی نداریم یعنی در آیین نامه های فرهنگی و در آیین نامه‌های اردویی خود که تصمیم گیری آن با شورای فرهنگی دانشگاه‌ها است، اردوی مختلط منع شده است و هیچ دانشگاه دولتی و دانشگاهی که تحت نظارت وزارت علوم است اساسا این اجازه را برای برگزاری اردوهای مختلط ندارد.

وی افزود: بخشی از اردوهای مختلط مربوط به فعالیت‌های آموزشی، بعضی از بازدید‌ها یا حضور در میدان و محوطه‌های باستانی یا در کارخانه‌ها است که در سرفصل بعضی از دروس رشته‌های دانشگاهی پیش بینی شده است. مثلا در رشته باستان شناسی فعالیت در یک محوطه باستانی یا در رشته صنایع بازدید از کارخانه‌ها و.. در سرفصل دروس پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: بنابراین از نظر آموزش عالی کارگاه‌ها، کلاس‌ها و محوطه ها، همانند کلاس درس محسوب می شوند منتها کلاس درس در میدان، طبیعی است که این موارد ارتباطی به معاونت فرهنگی ندارد و این مسائل مربوط به معاونت آموزشی دانشگاه و مربوط به دانشکده و گروه است و آنها تصمیم می گیرند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: چون پذیرش دانشجو به شکل تک جنسیتی نیست و سازمان سنجش تعیین نمی کند که چه تعدادی از یک جنس وارد برخی از رشته های دانشگاهی شوند و این به انتخاب داوطلبان بستگی دارد بنابراین ممکن است که در برخی از رشته ها تعداد پسران و یا دختران کم و بیش باشد و مانند کلاس های آموزشی کلاس های محوطه آنها هم به صورت مختلط برگزار شود.

وی افزود: هرچند که در چارچوب‌های غیررسمی که خارج از نظارت دانشگاه است در مواردی اردوهایی مختلط برگزار شده و ما منکر آنها نیستیم اما در کل هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوی مختلط را ندارند و ممنوع است و معتقدیم که باید جلوی آنها گرفته شود. مخصوصا اگر از برند و نام دانشگاه در این مسئله استفاده کنند باید با آنها به شکل قانونی برخورد شود چرا که صددرصد تخلف و خلاف قانون است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: