کد خبر: ۱۰۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 18
رئیس انجمن اورولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن اورولوژی کشور هشدار داد: افراد حساس، زودرنج، عصبی و تند خو و دارای سابقه خانوادگی بیماری های قلبی، در معرض ابتلا به فشارخون قرار دارند.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطب اظهارکرد: افرادی که خانواده آنها در معرض بیماری های قلبی مانند سکته های قلبی، مغزی، فشارخون و چاقی مفرط  قرار دارند و همچنین افراد حساس، زود رنج و یا عصبی و افرادی که همه چیز را در خودشان می ریزند باید بدانند که در معرض فشار خون قرار دارند.

وی هشدار داد: علل بروز برخی از فشارخون ها نیزناشی از بیماری های کلیوی و بیماری های غده فوق کلیوی است که به طور معمول فشارخون های پر سر و صدایی ایجاد می کنند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار یادآور شد: بنابراین افراد در صورت بروزعلائمی مانند تهوع، سرگیجه و... نباید فکرکنند که غذای ناجور خورده اند و... زیرا اگر جزء افراد زودرنج؛ حساس، تندخو، عصبی و کسانی هستند که خیلی غصه می خورند نیز  در معرض فشارخون بالا قرار دارند.


وی تأکید کرد: فشارخون یک بیماری عمومی است و آثار آن بر تمام بدن از جمله کلیه ها؛ چشم، قلب، ریه، چشم و مغز ظاهر می شود.
بصیری توصیه کرد:بدون شک ما باید بیمار یابی کنیم؛ اگرچه برخی از بیماری ها زمینه ارثی دارند اما با اصلاح شیوه زندگی؛ کم خوری، درست خوردن؛ افزایش فعالیت بدنی و رژیم غذایی مناسب می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: