کد خبر: ۱۰۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 18
شفا آنلاین>اجتماعی> رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 20 هزار داوطلب جوان در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این سازمان شرکت دارند.
به گزارش شفا آنلاین، سیدامیرمحسن ضیائی استرآبادی روز جمعه در حاشیه بازدید از کمپ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر سبزوار اظهار کرد: در این طرح، 750 پست و کمپ ثابت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و نقاط پر جمعیت برای ارائه خدمات به مسافران و زائران مستقر شده است.
وی با بیان اینکه 300 گروه سیار زیر نظر سازمان جوانان این جمعیت، وظیفه ارائه خدمات در محدوده های حادثه خیز استان ها را برعهده دارند، عنوان کرد: در کنار این پست و کمپ ها، ایستگاه های سلامت، فضای دوستدار کودک، چادر ایمنی و خیمه های نماز نیز ایجاد شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ترویج شعار بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم است که هدف اصلی آن توجه مسافران به موضوع کاهش حوادث جاده ای است.
ضیائی گفت: در همین راستا پویش و میثاق نامه ای نیز در محل این پست ها نصب و از مسافران خواسته شده که آن را امضاء و به تعهدات آن پایبند باشند.
وی با اشاره به وقوع سالانه بیش از 16 هزار تصادف در کشور و بروز آسیب های مختلف برای هموطنان عنوان کرد: مهمترین مشکل ما در موضوع حوادث جاده ای، بالا بودن میزان خطاهای انسانی و عدم رعایت قوانین و توصیه هاست.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ایجاد این پویش ها تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ رانندگی و جلوگیری از افزایش خطاهای انسانی دارد و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال شاهد کاهش جدی آمار تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: