کد خبر: ۱۰۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 10
شفاآنلاین>اجتماعی>سفر به یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس در تعطیلات نوروز حسابی خستگی هفته‌ها کار را از بدنتان در می آورد.با سفر به جزیره زیبای قشم نه تنها می توانید از تماشای دلفین ها،لاک پشت ها،مرغان ماهی خوار و ماهی های زیبا در آبهای زلال خلیج فارس لذت ببرید،بلکه می توانید در طول اقامتتان در این جزیره زیبا آثار باستانی شگفت انگیزی مانند تنگه پرتغالی ها،چاه های طلا و...را نیز ببیند.
به گزارش شفاآنلاین،علاوه بر این اگر اهل خرید هستید،جزیره قشم محل مناسبی برای شماست.شما می توانید اجناس مختلف را با کم ترین هزینه در این جزیره پیدا کنید.پس وقت را از دست ندهید.قشم در انتظار شماست.


چطور برسیم؟

برای رسیدن به قشم راه های زیادی وجود دارد.برای آن دسته از افراد که دوست دارند، زود و راحت به مقصد برسند. بهترین انتخاب گرفتن بلیط هواپیماست، اما اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارند حتی از مسیرهای سفر هم لذت ببرند،پیشنهاد ما این است که سفر با قطار را تجربه کنید.این سفر به مراتب برای شما ارزان تر تمام می شود.شما به راحتی می توانید با مراجعه به شرکت های رجا و یا غزال بلیط قطار تهران-بندرعباس را تهیه کنید.به این ترتیب پس از سفر به بندرعباس می توانید  از طریق اسکله های شهید حقانی با قایق موتوری یا اتوبوس دریایی ، اسکله شهید باهنر با کشتی های کوچک تندرو یا لنج و اسکله بندر پل (در نزدیکی بندرعباس نرسیده به بندرخمیر) به جزیره قشم سفر کنید.

 

 کجا بخوابیم؟

پیدا کردن اقامتگاه در قشم کار ساده ای است.تا دلتان بخواهد هتل و مسافرخانه و ویلاهای ساحلی در این جزیره وجود دارد و شما با هر بودجه و هر سلیقه ای می توانید محل مورد نیازتان را پیدا کنید.

 

چی بخوریم؟

ماهی و غذاهای دریایی اصلی ترین غذای مردم جزیره را تشکیل می دهد.پس تا می‌توانید از انواع و اقسام ماهی ها که در جنوب ایران هستند استفاده کنید و دلی از عزا در بیاورید. اگر اهل ریسک هستید، حتما غذاهای محلی جزیره را امتحان کنید. کینگسور،کلون با گوشت ماهی، هواری، پلو بریانی، کهیله تخم مرغ، کوکوی ماهی، قلیه ماهی، خوراک میگو، کتلت میگو، ماهی برشته و حلوا چنگالی، حلوا شولو، حلوا خبیس، ارروت، نان تموشی، نان رخته، نان فوگایالی گی مات، نان گروس، نان دارچو، نان تهر، نان لیح، نان چیپاتی و..غذاهایی هستند که در قشم تهیه می شوند.اگر هم از آن دسته افراد هستید که غذاهای دریایی را دوست ندارندT نگران نشوید رستوران ها و فست فودهای زیادی در این جزیره وجود دارد.

 


 کجا بگردیم؟

قشم با 120 کیلومتر طول و 10 تا 35 کیلومتر عرض بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است و دیدنی های زیادی دارد.برای انکه بهتر بتوانید با محل های گردشگری در این جزیره آشنا شوید بهتر است از جدول گردشگری منطقه استفاده کنید.با نگاه به این جدول به راحتی می توانید برنامه سفر خود را تنظیم کنید:


کلون

با گوشت ماهی، هواری، پلو بریانی، کهیله تخم مرغ، کوکوی ماهی، قلیه ماهییگو، کتلت میگو، ماهی برشته و حلوا چنگالی، حلوا شولو، حلوا خبیس، ارروت، نان تموشی، نان رخته، نان.برنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: