کد خبر: ۱۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>سلامت>رئیس پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران گفت:با توجه به تعداد زیاد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی درکشور، ضرورت وجود تجهیزات کافی برای رسیدگی به این بیماران یکی از چالش های مهم در این حوزه است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد اسدپور پیرانفر امروز چهارشنبه درنشست خبری پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران که در بیمارستان طالقانی برگزار شد، افزود:درحال حاضر متخصصان ایرانی از توان علمی بسیاربالایی برخوردار هستند و اساتید ایرانی از نظر دانش و سطح علمی، پیشرفته ترین ها محسوب می شوند.
وی ادامه داد: برای ارایه خدمات مناسب به بیماران ضروری است که در کشور تمامی تجهیزات پیشرفته پزشکی وجود داشته باشد و اگر بتوان تجهیزات کافی برای درمان بیماران قلبی فراهم شود خدمات بهتری را به آنان ارایه خواهیم کرد.
رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان طالقانی با اشاره به اینکه در دوران تحریم محدودیت هایی در زمینه تهیه تجهیزات پزشکی وجود داشت،گفت:یکی دیگر از چالش ها پیش رو که در دوران تحریم ها بر کشورما گذشت مشکلات مالی بود.
اسدالله پیرانفر افزود: از لحاظ مقالات علمی ایران در منطقه خاورمیانه بیشترین مقالات علمی را به خود اختصاص داده است و بالاترین رتبه را به دست آورده است.
رئیس پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران با بیان اینکه درمان بیماری های نارسایی قلبی کار تیمی پزشکان و طولانی مدت است، گفت:این بیماران باید سال ها تحت درمان پزشکان قرار گیرند تا روند درمان نتیجه بخش باشد.
وی اضافه کرد:امروزه تعداد زیادی بیمارازسایر کشورهای منطقه به ایران سفر می کنند اما این میزان کافی نیست و باید در این زمینه بیشتر فعالیت داشته و بهترین روش درمانی را برای جذب توریسم درمانی ارائه کنیم.
در ادامه این نشست دکتر سعید علیپور پارسا دبیراجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران ادامه داد: در این کنگره محققانی از سراسر کشور و همچنین شرکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا ، استرالیا ، اتریش و کشورهای منطقه حضور دارند و آخرین یافته های علمی پیرامون بیماری قلبی و نارسایی قلبی را ارایه می کنند.
وی اضافه کرد: قرار است در آینده با هماهنگی اورژانس 115 مراکزی برای خدمات آنژیوپلاستی و عارضه قلبی به بیماران ایجادشود تا به موقع بیماران را به مراکز درمانی هدایت کرده و تحت درمان قرار دهند.
به گفته علیپور سکته های قلبی اگر به موقع درمان نشود عارضه نارسایی قلبی را به دنبال دارد ورسیدگی و خدمات رسانی به این بیماران ازاهمیت بسیاری برخوردار است.
وی اضافه کرد:یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی است که باید دراین زمینه در میان خانواده ها باید فرهنگسازی مناسبی صورت گیرد.
پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران در روزهای 15 تا 17 اردیبهشت ماه سال 95 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: