کد خبر: ۱۰۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 05
شفاآنلاین>اجتماعی>رینو پلاستی یا جراحی پلاستیک بینی در بین جراحی های زیبایی بینی از ویژگی خاصی برخوردار است ، در جراحی بینی نیاز است علاوه بر اینکه پزشک علم این کار را داشته باشد تا حدی هم هنر داشته باشد زیرا این جراحی تلفیق علم و هنر است .
به گزارش شفاآنلاین،پزشک جراح بینی باید با توجه به ساختار صورت و بینی هر شخص ، اقدام به جراحی بینی شخص بپردازد .

بینی ای زیبا می باشد که با اجزای صورت هماهنگی داشته باشد .
حقایقی که هر متقاضی جراحی بینی باید از آنها اطلاع داشته باشد :
۱- بینی که جراحی می شود هدف زیبایی بخشیدن به بینی و تغییر دادن ظاهر بینی می باشد نه اینکه رفع کامل و مطلق ظاهر زیبا به بینی

۲- هر شخص باید واقعه بینانه جهت جراحی بینی اقدام نماید و انتظارات غیر معقول نداشته باشد به عنوان مثال اشخاصی که بینی های گوشتی دارند را نمی توان نوک بینی را خیلی جمع کرد .

۳- بعضی از اشخاص انتظار دارند در سن کم به جراحی بینی بپردازند این امر میسر نیست زیرا دختران در سن ۱۶ سالگی و پسران در سن ۱۸ سالگی می توانند جراحی بینی را انجام دهند.

۴- در صورت اینکه بیمار دارای انحراف بینی باشد نیاز است علاوه بر انجام جراحی بینی ، انحراف تیغه بینی خود را نیز اصلاح نماید.

۵- با استفاده از لیزر می توان اکثر درمان ها را انجام داد ، اما با استفاده از لیزر نمی توان عمل جراحی بینی را انجام داد ، استفاده از لیزر فقط برای برش ابتدای جای تیغ جراحی کاربرد دارد نه رفع و از بین بردن انحراف تیغه بینی و یا بهبود بخشی به ظاهر بینی
۶- با استفاده از جراحی بینی علائم حساسیت بینی بهبود نمی یابد .

۷- پلاک های ارتودنسی هیچ گونه منعی برای انجام جراحی بینی ایجاد نمی کند .

انواع بینی :
معمولا بینی ها به طور کلی به دو دسته اصلی زیر تقسیم می شوند :
۱- بینی های استخوانی
۲- بینی های گوشتی

بینی های استخوانی :
به بینی های که در قسمت پل بینی برآمدگی دارند در اصطلاح بینی رومی یا بینی استخوانی می گویند .
در جراحی بینی هدف کوچک کردن بینی می باشد ، در بینی های استخوانی علاوه بر کوچک کردن بینی ، باید جراح برآمدگی پل بینی یا همان قوز ناحیه پشت بینی را از بین ببرد .

علت ایجاد شدن بینی های استخوانی :
معمولا علت ایجاد شدن بینی های استخوانی ژنتیک می باشد ، معمولا اشخاصی که بینی استخوانی دارند که دارای قوز بزرگی می باشد این بینی ها را به ارث برده اند اما دلایل ایجاد بینی های استخوانی به عوامل زیر نیز وابسته است :
۱- شکستگی
۲- ضربه وارد شدن به بینی
۳- ژنتیک

بینی های گوشتی :
بینی های گوشتی معمولا به بینی های اطلاق می شود که نوک بینی بیش از اندازه بزرگ است و معمولا نوک بینی گرد می باشد ، در این نوع بینی ها نوک بینی بیش از حد طبیعی گرد و پهن می باشد .

نتیجه جراحی بینی های گوشتی :
به بیمارانی که دارای بینی گوشتی می باشند توصیه می شود که از روش باز جهت جراحی بینی استفاده نمایند ، دلیل این کار به این دلیل می باشد که در روش جراحی بسته نوک بینی به خوبی دیده نمی شود و به دلیل عدم دید خوب در دسترسی به نوک بینی محدودیت وجود دارد و این دلیل سبب شده که جراحی بینی گوشتی نتیجه خوبی نداشته باشد .

اشخاصی که دارای بینی گوشتی می باشند باید انتظارات منطقی از جراحی بینی داشته باشند زیرا نوک بینی گوشتی را خیلی نمی توان جمع نمود .شهر خبر
برچسب ها: شفاآنلاین ، جراح ، بینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: