کد خبر: ۹۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
سردار فضلی:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>جانشین فرمانده بسیج مستضعفین با تجلیل از تلاش و مجاهدت پزشکان و متخصصان پزشکی در درمان رزمندگان دفاع مقدس، افزود:در آن دوران، این قشر بارها و بارها دست و پا به مجروحان بخشیدند.
به گزارش شفاآنلاین : سردار علی فضلی عصر چهارشنبه در آبادان در چهارمین آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون با بیان خاطرات عملیات کربلای 5، گفت: 85 درصد نیروهای شرکت کننده در این عملیات، نیروهای بسیجی بودند و رزمندگان در این عملیات 28 روز مقاومت کردند.
وی اضافه کرد: وقتی با پیکری پر از ترکش به بیمارستان های مختلف اعزام می شدم و پزشکان و جراحان از قطع شدن پای من می گفتند، ایستادن روی پاهای خودم را معجزه می دانم.
سردار فضلی در ادامه سخنانش با بیان آماری از سفر کاروان های راهیان نور و بازدید مردم از یادمان های دفاع مقدس نیز، گفت: این آب و خاک مقدس است و سالانه حدود پنج میلیون نفر میهمان شهیدان می شوند.
جانشین فرمانده بسیج مستضعفین ادامه داد:حدود یک میلیون و 300 هزار دانش آموز دختر و پسر در سال جاری برای شرکت در ارودهای راهیان نور ثبت نام کردند.
امام جمعه آبادان نیز در این آیین از حرفه پزشکی به عنوان وسیله ای برای تجلی نور خدایی یاد کرد.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور از شهر آبادان به عنوان دروازه تشیع یاد کرد و افزود: بلندای دکل های نفت این سرزمین نشانی از مقاومت وایثار مردم این خطه است.
وی با بیان خاطرات سال های دفاع مقدس و حضور در جبهه های حق علیه باطل، یادآور شد: شهر آبادان را باید به حق، اسوه مقاومت دانسته و جامعه پزشکی را دست تجلی حق بشماریم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این آیین با بیان خاطره ای از حضور خود در خط مقدم جبهه و چفیه ای که به زخم های رزمندگان بسته است، چشم های حاضران را از اشک خیس کرد.
علیرضا آموزنده گفت: سخن گفتن از لحظاتی که در مورد مجروحانی است که شاید بین ما نباشند سخت است، سخن گفتن از لحظاتی که با شهدایی که در آمبولانس جان به جان آفرین تسلیم کردند، دشوار است و گفتن خاطره بین بزرگوارانی که کتابی از خطرات جنگ هستند کاری بس دشوار است.
این آیین با حضور سردار نصرالله فتحیان مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمد عبدالهی معاون بهداری سپاه، امیر محمدحسین لشکری فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علیرضا زاکانی نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در سینما نفت آبادان برگزار شد.
در این آیین از خانواده های شهدای پزشکی در سال های دفاع مقدس تجلیل و جایزه ملی شهید دکتر رهنمون به خانواده های آنها اعطا شد.
در این آیین از خانواده های شهید احمد آتشدست، شهید بهرام شکری، شهید علی نجفی، شهید غلامرضا بقایی، شهید حبیب جریری، شهید سیاوش صادقی در این آیین تجلیل شدند.
در پایان این آیین از کتاب آرام و بی قرار اثر شهید دکتر چوبکار و غریب آلواتان اثر شهید دکتر قاضی رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: