کد خبر: ۹۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جامعه جراحان ایران گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، حضور فعالانه کادر پزشکی در جبهه ها از نقاط درخشان و از برگ های زرین جامعه پزشکی کشور است.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج فاضل در آیین آغاز به کار ششمین کنگره علمی میان دوره ای طب رزم تروما در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، هیچ دغدغه ای در زمینه تامین نیروی انسانی پزشکی در جبهه ها وجود نداشت و احساس مسئولیت پزشکان به افراد این مرز و بوم ستودنی است.
وی با اشاره به اینکه مقوله پزشکی از جمله مسائل مهم در دوران بحران جنگ تحمیلی بود، افزود: در طول جنگ تحمیلی مجروحان حاد در نزدیک ترین محل به خط آتش درمان می شدند و مجروحان سبک تر به بیمارستان های شهرستان ها فرستاده می شدند و این شیوه با احداث بیمارستان های صحرایی آغاز شد.
فاضل با اشاره به اینکه آموزش و صیانت از حرفه در این حوزه اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: حفظ و صیانت اخلاق پزشکی به عهده خود پزشکان است و از وظایف مهم جامعه جراحان، رسیدگی به مسائل اخلاقی است.
رئیس جامعه جراحان ایران گفت: کشور ایران جراحان تازه نفس و آماده برای برخورد با مجروحان جنگی داشته و جراحان مملکت در طول جنگ تحمیلی بسیار ورزیده شدند و این کنگره ها برای تجدید آمادگی پزشکان مفید است.
وی اظهار کرد: جراحان باید علاوه بر آموختن علم، اصول انسانی و اخلاقی را در کار رعایت کرده و با خضوع و فروتنی رفتار کنند.
فاضل به پزشکان توصیه کرد: برای حفظ جایگاه مقدس خود، در مقابل بیماران کریمانه رفتار کرده و احساس صمیمیت و دلسوزی خود را به مردم منتقل کنند.
رئیس جامعه جراحان ایران اظهار کرد: کنگره سالیانه جامعه جراحان ایران نیز از بزرگترین ها کنگره ها در کشور، هفته سوم اردیبهشت در تهران برگزار می شود و جمع زیادی از جراحان در آن شرکت می کنند.
رئیس جامعه جراحان خوزستان نیز در حاشیه این کنگره به خبرنگاران گفت: جامعه جراحان ایران حدود 2 هزار پزشک دارد که حدود 250 تا 300 نفر مربوط به خوزستان است.
نوذر درستان افزود: اکنون از نظر تجهیزات نسبت به دنیا کمبودی وجود ندارد و حتی در برخی موارد از جمله ام آر آی و سی تی اسکن از کشورهای اروپایی هم جلوتر هستیم.
ششمین کنگره علمی تروما و طب رزم و نخستین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان با محوریت مدیریت بحران، راهکارهای مقابله با حملات بیولوژیک، هسته ای یا میکروبی، اقدام های لازم برای رسیدگی به بیماران ترومایی و انتقال تجربیات پزشکان مربوط به هشت سال دفاع مقدس روز دوشنبه در اهواز آغاز بکار کرد.
ششمین کنگره علمی تروما و طب رزم و نخستین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان و چهارمین آئین اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون 10 و 11 اسفند در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و 12 و 13 اسفندماه در بیمارستان صحرایی امام علی (ع) آبادان برگزار می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: