کد خبر: ۹۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>پروفسور مجید سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب جهان گفت: در مرکز بین المللی علوم و فناوری های پزشکی که روند احداث آن در تهران آغاز شده است، محققان ایرانی و آلمانی به صورت مشترک فعالیت خواهند داشت.
به گزارش شفاآنلاین : وی در نشست مشترکی با رئیس این سازمان به منظور پیگیری مذاکرات تأسیس مرکز بین المللی علوم و فناوری های پزشکی، اظهار کرد: ساختار این مرکز طی سال اول شکل می گیرد و در سال های بعد با تأسیس گروه های مرتبط، نزدیک به یک هزار محقق در ایران و آلمان به طور مشترک فعالیت خواهند داشت.
سمیعی که در سال 2014 میلادی از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، برترین جراح مغز جهان لقب گرفته است، در مورد مرکز بین المللی علوم و فناوری های پزشکی گفت:
این مرکز به لحاظ اهمیت و اولویت یکی از سرمایه گذاری های بزرگی است که در کنار مرکز پزشکی مغز و اعصاب می تواند فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مهمی را انجام دهد.
به گفته وی، فعالیت های علمی و تحقیقاتی که در مرکز بین المللی علوم و فناوری های پزشکی انجام خواهد شد، کاملا در مرزهای دانش قرار دارد.
در این دیدار همچنین معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گزارشی از فعالیت های پژوهشی و حمایتی این سازمان ارائه کرد.
دکتر عبدالرضا صمیمی در بخش معرفی فعالیت های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به فعالیت های حمایتی این مرکز از جمله شرح عملکرد مرکز رشد واحدهای فناور، برگزاری جشنواره های بین المللی و جوان خوارزمی، انتشار مجلات معتبر علمی و پژوهشی و در بخش فعالیت های پژوهشی به طرح های تأثیرگذار پژوهشی و فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در گذشته، حال و برنامه های اولویت دار سازمان در آینده اشاره داشت.
تفاهم نامه ایجاد مرکز بین المللی علوم و فناوری های نوین پزشکی در مهرماه امسال به امضای پروفسور مجید سمیعی رئیس موسسه علوم اعصاب هانوفر آلمان، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر فتح اله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: