کد خبر: ۹۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 27
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران بیان کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران با بیان این که تعویض مفصل زانو با موفقیت 80 درصدی در کشور انجام می شود، گفت: در این زمینه، تعویض به هر دو روش کلی یا قطعه ای انجام می شود.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سهیل مهدی پور افزود: هم اکنون تعویض مفصل زانو برای افرادی که دچار آرتروز مفصل زانو یا ساییدگی شدید مفصل زانو شده اند که با درمان های رایج از قبیل فیزیوتراپی، دارو و تغییر روش های زندگی بهبود نیافته اند، انجام می شود.
این جراح ارتوپد افزود: تعویض مفصل زانو به صورت کلی یا قطعه ای انجام می شود، بدین معنا که ممکن است تمامی قسمت زانو یا تنها قسمت هایی از آن تعویض شود که روش دوم بیشتر در جوانان انجام می شود و یکی از مهم ترین مباحثی است که در چهارمین کنگره بین المللی دو سالانه جراحی های زانو و آسیب های ورزشی مطرح و به پزشکان آموزش داده می شود.
وی اظهار کرد: تمام تجهیزات جراحی و امکانات در اختیار پزشکان ایرانی قرار دارد و پزشکان نیز درباره آخرین دستاوردها و نتایج تحقیقات آگاهی لازم را دارند، به گونه ای که کیفیت جراحی هایی که در کشور انجام می شود، در حد جراحی های خارج از کشور است.
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران، با بیان این که انتخاب بیمار در نتیجه حاصل از جراحی تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: بیمار باید به درستی انتخاب و توجیه شود که قرار است چه نوع جراحی را انجام دهد تا انتظار مناسبی از نتیجه جراحی داشته باشد برای مثال بیمار باید بداند که بعد از جراحی تنها می تواند کارهای روزانه را انجام دهد و نمی تواند به تمرینات ورزشی خود را ادامه دهد.
مهدی پور عفونت را یکی از عوارض جراحی تعویض مفصل زانو دانست و ادامه داد: عفونت یک عارضه ناخوشایند هر جراحی است که با پیشرفت های صورت گرفته درصد زیادی از عفونت ها قابل پیشگیری و درمان است.
وی افزود: تشکیل لخته وریدهای عمقی پا یکی دیگر از عوارض این نوع جراحی است که با دارو قابل پیشگیری است اما گاهی ممکن است موجب آمبولی ریه شود.
دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران با بیان این که جراحی مفصل زانو یکی از مباحث مهم و مورد بحث در کنگره بین المللی جراحی های زانو و آسیب های ورزشی است، افزود: هیچ گونه مفصل زانوی چینی در کشور وجود ندارد.
چهارمین کنگره بین المللی دو سالانه جراحی های زانو و آسیب های ورزشی در سالن همایش های برج میلاد از 28 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1395 برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: