کد خبر: ۹۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>سلامت> تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد افراد مبتلا به سرطان با وجود سلولهای خفته سرطانی می توانند سال ها به زندگی خود ادامه دهند . دراین روش دانشمندان از دارو برای متوقف کردن رشد سلول های سرطانی و انتشار آن ها استفاده می کنند .
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان در مطالعات اخیر خود موفق به یافتن روشی شده اند که با کمک آن سلول های سرطانی در بدن غیر فعال شده و فرد مبتلا می تواند برای مدتی بسیار طولانی به زندگی خود ادامه دهد .

در این روش از داروهای ویژه ای استفاده می شود که در ابتدا برای مهار سلول های سرطانی در سرطان استخوان استفاده می شد، این دارو از ارتباط سلولهای سالم با سلولهای سرطانی جلوگیری می کند.

سلول های استئو سارکوم  که وظیفه درمان را در سلولهای سرطانی به عده دارند  با انتخاب میکرو آر ان ای های ویژه ای قادر به جذب رگ های خونی برای تغذیه و رشد خود هستند. به منظور حفظ این میکرو آران ای ها پایدار در خون  نیاز به محفظه هایی به اندازه یک نانو ذره در سلولهای خونی است که گردش خونی در آن وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، پژوهشگران موفق به یافتن سه میکرو آر ان ای در سطوح پایین تومورهای داری وضعیت تهاجمی شدند ولی این موضوع هنگامی عجیب به نظر می رسد که میکرو آ ران ای های مشابه با موارد یاد شده در وضعیت تومورهای خاموش و غیر فعال ، در سطوح بسیار بالا یافت می شوند . پژوهشگاران در ادامه تحقیقات خود دریافتند که میکرو آر ان ای های انتخاب شده توانایی برقراری ارتباط با سلول های سرطانی را ندارند .

دانشمندان در پی آنالیز نتایج به دست آمده از این تحقیقات،  اعلام کردند که سلول های استئو سارکوم  که وظیفه درمان را در سلولهای سرطانی به عده دارند  با انتخاب این میکرو آر ان ای ها قادر به جذب رگ های خونی برای تغذیه و رشد خود هستند. این محققین همچنین عنوان کردند که به منظور حفظ این میکرو آران ای ها پایدار در خون ما نیاز به محفظه هایی به اندازه یک نانو ذره در سلولهای خونی داریم که گردش خونی در آن وجود داشته باشد. در انتها این روش باید در سلولهای هدف ودر محل تومور قرار داشته باشد .

در این مطالعه پزشکان از موش آزمایشگاهی برای آزمایش های اولیه استفاده کردند و درپایان شاهد بودند که موشها به مدت شش ماه با سرطان کنترل شده ادامه حیات دادند که این میزان از طول عمر در انسانها معادل 25 سال خواهد بود. به باور پزشکان، این مطالعات در درمان دیگر سرطان ها نیز راهگشا خواهد بود و محققان تاکید کردند که در پی یافتن روش های مشابه در سرطان های دیگر هستند .

در پایان سرپرست این گروه تحقیقاتی اضافه کرد که سرطان بیماری قابل کنترلی است به شرطی که روش های درمانی باعث سکون و ثبات سلولها سرطانی شوند. وی  همچنین ابراز امیدواری کرد که در درمان انواع سرطان های دیگر نیز روش هایی از این دست مورد استفاده قرار بگیرد .سینا گرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: