کد خبر: ۹۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس با بیان اینکه یک‌سوم مدارس کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های آموزش و پرورش؛ نوسازی و ایمن ساختن این مدارس در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین،مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس،  با بیان اینکه دوسوم مدارس کشور از استاندارهای لازم برخوردار هستند و از این بابت نگرانی نداریم، گفت: تنها یک ‌سوم مدارس دارای استاندارهای لازم نیستند و از استاندارهای اصلی فاصله دارند که خوشبختانه با پیگیری‌های شخص وزیر و سیاست‌‌گذاری وزارت آموزش و پرورش بازسازی و نوسازی این مدارس در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

وی اظهار داشت: این یک سوم مدارس به تخریب و جایگزین شدن مدارس جدید یا مقاوم سازی احتیاج دارند و عمدتا در کلان شهرها مانند تهران هستند. خوشبختانه با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر رسیدگی بیشتر به مناطق روستایی و مناطق محروم، وضعیت سرانه فضای آموزشی در شهرهای کوچک بهتر است.

رئیسی ایمن بودن مدارس در برابر زلزله را یکی از اهداف سازمان توسعه و نوسازی مدارس دانست و گفت: امید است با توجه به نگاه مثبت مجلس به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و افزایش کمک‌های مردمی بتوان باقی مانده مدارس را نیز ایمن سازی کنیم.

وی بیان کرد: بازسازی و نوسازی مدارس بر اساس استاندارهای روز، آیین‌نامه‌های زلزله و دستورالعمل‌های ملی ساختمان‌سازی انجام می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت تمامی مدارس که به تازگی ساخته یا نوسازی می‌شوند در برابر زلزله ایمن و استاندارد هستند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس در پایان عنوان کرد: با مساعدت مجلس و تامین اعتبارات و منابع قابل دسترس و همچنین کمک خیرین امیدواریم که تقویت اعتبارات برای مقاوم سازی مدارس و کمک به پروژه‌هایی که خیرین شروع کرده‌اند را داشته باشیم و هدفمان محقق شود..yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: