کد خبر: ۹۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه خروج بیمار از بیمارستان برای تهیه دارو تخلف است، گفت: بدهی بیمه‌ها پای بیماران را برای تهیه دارو به بیرون از بیمارستان باز می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو  فرستادن بیمار و همراه وی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان عملی است که متاسفانه هنوز در برخی موارد دیده می‌شود و برخی پزشکان دارویی را تجویز می‌کنند که در بیمارستان وجود ندارد. 

وی افزود: یکی از دلایل این اتفاق بدهی سنگین بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و شرکتهای پخش داروست که باعث می‌شود با کمبود دارو در بیمارستان رو برو شویم و بیمار را به بیرون از بیمارستان ارجاع دهیم. 

دیناروند با اشاره به این مطلب افزود: البته وضعیت حال حاضر بیمارستانها با قبل از اجرای طرح تحول سلامت قابل مقایسه نیست چرا که تا قبل از این 40 درصد مردم باید برای دارو به خارج از بیمارستان می‌رفتند و الان این آمار به 3 درصد رسیده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: همین 3 درصد خروج از بیمارستان به منظور تهیه دارو را نیز باید به صفر برسانیم و در حال حاضر جهت گیری‌های خوبی برای تحقق این موضوع در دست داریم.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: