کد خبر: ۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی پنجمین کنگره کشوری سوختگی گفت: 800 تخت سوختگی استاندارد مورد نیاز کشور است که باید توسعه پیدا کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی ده مرده ئی دبیر اجرایی کنگره در حاشیه پنجمین کنگره کشوری سوختگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین اولویت بیماران سوختگی استاندارد سازی فضاهای درمانی است و با توجه به اینکه کمبود تخت سوختگی در کشور نداریم باید تخت‌های استاندارد توسعه پیدا کند. 

وی با بیان اینکه هزینه تخت استاندارد دو میلیارد تومان است گفت: تعداد تخت‌های سوختگی در کشور متفاوت است اما در مجموع 800 تخت سوختگی استاندارد داریم که باید در بیمارستان‌های غیر تخصصی افزایش پیدا کند. 

دبیر اجرایی پنجمین کنگره سوختگی تصریح کرد: تخت استاندارد تختی است که تمام امکانات آی سی یو را داشته باشد که در حال حاضر نیازمند 800 تخت استاندارد با امکانات در کشور هستیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آموزش با توجه به در پیش بودن چهارشنبه سوری گفت: معمولا در چهارشنبه سوری با حوادث ناخوشایندی رو به رو هستیم که اگر رسانه ها نحوه استفاده از وسایل بازی را آموزش دهند می توانیم به پیشگیری از ایجاد سوختگی در افراد کمک نماییم که این خود کمک به بیماران سوخته است. 

ده مرده‌ئی خاطر نشان کرد: صدا و سیما با تولید برنامه‌های آموزشی در شبکه‌ها و ساعات پر بیننده می‌توانند به کاهش آمار سوختگی همانند سال گذشته کمک کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: