کد خبر: ۹۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان خبر داد و گفت: عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که از بانک رفاه کارگران حقوق خود را دریافت می‌کنند از امروز سه‌شنبه بر اساس حروف الفبا طی یک هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر تقی نوربخش در نشستی خبری افزود: عیدی آن دسته از بازنشستگانی که حقوق خود را از دیگر بانک‌ها دریافت می‌کنند نیز در تاریخ 11 اسفند ماه واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت عیدی امسال بازنشستگان و مستمری بگیران 688 هزار تومان است که در این زمینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عیدی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان اختصاص داده شده است و از امروز به مدت ۷ روز پرداخت خواهد شد.

افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 95
نوربخش درادامه درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: افزایش حقوق این افراد در سال 95 بیشتر از نرخ تورم اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس این مواد قانونی، برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، حداقل حقوق و دستمزد شورای عالی کار و نرخ اعلام شده تورم تعیین‌کننده هستند.

  نوربخش مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید را افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی بیشتر از نرخ تورم دانست و افزود: از آغاز به کار این دولت تاکنون، 65 درصد به حقوق این افراد در سه سال اخیر افزوده شده است.
طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان به مشهد
دکتر نوربخش در ادامه از تصویب بودجه ۷۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان خبر داد و گفت: این بودجه به تصویب مراجع قانونی سازمان رسیده و در راستای انجام تعهدات درمانی، بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری و... هزینه خواهد شد. وی همچنین از تغییر آرایش شعب تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: از این به بعد شعب تأمین اجتماعی همانند بانک‌ها عمل کرده و بیمه شدگان تمامی خدمات را یکجا دریافت می‌کنند که این موضوع نتیجه مکانیزه شدن شعب است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره سفرهای زیارتی افزود: طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان عزیز به مشهد مقدس اجرا می‌شود و در سال 95 نیز برنامه اعزام بازنشستگان تداوم خواهد یافت.
نوربخش از استخدام ۲ هزار و ۳۰۰ نفر پس از انجام گزینش در سال ۹۵ خبر داد و افزود: . برگزیدگان آزمون اخیر سازمان نیز که طی چند هفته قبل در آزمون شرکت کرده‌اند تا پایان سال و ابتدای سال آینده پس از طی مراحل قانونی شروع به کار خواهند کرد.

زمان ثبت‌نام کاراکارت برای بازنشستگان
وی با اشاره به اجرای طرح کاراکارت برای بازنشستگان این سازمان، گفت: ثبت‌نام از مستمری بگیران تأمین اجتماعی در استان تهران از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان به نشانی www.tamin.ir ثبت‌نام کنند.

نوربخش درباره مسکن امیدبازنشستگان نیز اظهار داشت: در سال آینده ۵ هزار میلیارد ریال بدین منظور اختصاص داده شده و همچنین املاک و مستغلات سازمان که قابل واگذاری هستند نیز با مشارکت بانک رفاه و مسکن در جهت ایجاد مسکن برای بازنشستگان هزینه خواهد شد.

تشکیل صندوق مسکن کارگران
نوربخش از تشکیل صندوق مسکن کارگران خبر داد و افزود: این صندوق نیز در راستای اعطای واحد مسکونی به بازنشستگان تشکیل می‌شود و از سوی دیگر مذاکراتی نیز با شهرداری تهران انجام شده تا از بافت‌های فرسوده‌ای که برای تهاتر به تأمین اجتماعی و پرداخت بدهی واگذار شده نیز در این راستا استفاده کنیم. به گفته وی، شهرداری تهران ۴۵۰ میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهی داشت که اکثر آن تهاتر شد.
وی درباره بدهی دستگاه‌های دولتی نیز به تأمین اجتماعی اظهار کرد: ۷ هزار میلیارد تومان میزان بدهی قطعی است که بابت پرداخت حق بیمه به تأمین اجتماعی وجود دارد که از این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: