کد خبر: ۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>اجتماعی>وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان وحدت اسلامی جنب پارک وزیری به کلانتری 113 بازار اعلام شد .
به گزارش شفا آنلاین،با حضور مأمورین در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با تهدید چاقو و سلاح گرم ، ضمن شلیک گلوله و مجروح کردن یکی از شکات پرونده اقدام به سرقت 5/4 کیلوگرم طلا و جواهرات کردند .

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع "سرقت مسلحانه" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شکات پرونده در اظهارات خود عنوان کردند: روز حادثه سارقین به مراه دو کیف دستی حاوی مقدار 5/4 کیلوگرم طلا ، با دو دستگاه موتورسیکلت و سه سرنشین از کارگاه طلاسازی خارج شدند که چند کوچه پائین تر از محل کارگاه سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت پالس و [ طرح ] هوندا 125 مشکی ، به سمت آنها حمله ور ، در داخل یک کوچه بن بست با آنها درگیر و نهایتا ضمن استفاده از سلاح کمری و مجروح نمودن یک نفر از شکات از ناحیه زانوی پای راست اقدام به سرقت دو کیف حاوی طلا کرده و از محل متواری شدند .

یکی از شکات که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ابتدای کوچه جورابچیان ، ناگهان دو دستگاه موتورسیکلت با چهار نفر سرنشین به ما نزدیک شده و با تهدید اسلحه و قمه ، ما را تهدید کردند که در صورت توقف نکردن ما را با گلوله خواهند زد ؛ ما به قصد فراربه داخل یک کوچه رفتیم اما کوچه بن بست بود .
در داخل کوچه سارقین با ما درگیر شدند ؛ یک نفر از آنها که یک [ قبضه ] سلاح کمری در اختیار داشت ، گلوله ای را به سمت من شلیک کرد که از ناحیه پای راست – زیر زانو مورد اصابت گلوله قرار گرفتم ؛ همزمان ، یکی دیگر از سارقین که یک قمه در دست داشت ، همکارم را از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار داد که باعث خونریزی شدید وی از ناحیه سر شد ؛ سارقین پس از سرقت دو کیف حاوی 5/4 کیلوگرم طلا از محل متواری شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کارگاه طلافروشی و شکات پرونده به شیوه "زاغ زنی" مورد شناسایی قرار گرفته و سارقین با اطمینان از همراه بودن طلا توسط شکات ( مالباختگان ) اقدام به انجام سرقت مسلحانه ، استفاده از سلاح و مجروح نمودن شکات کردند ؛ لذا دوربین ها مداربسته پیش بین شده در محدوده کارگاه طلافروشی مورد بازبینی قرار گرفت و سرانجام چهار مجرم سابقه دار با سوابق متعدد دستگیری در خصوص ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، زورگیری ، سرقت منزل ، شرب خمر و نگهداری مشروبات الکی ، تخریب اموال و ... مورد شناسایی قرار گرفتند .

با شناسایی دقیق چهار متهم، مخفیگاه آنها در محدوده پایگاه نعمت آباد و عبدل آباد مورد شناسایی قرار گرفت اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که هر چهار نفر پس از انجام سرقت ، از تهران متواری شدند .

دستگیری متهمین در 5 عملیات

تحقیقات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهمین در شمال کشور در دستور کار اداره یکم پلیس آگهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که هر چهار متهم به تازگی به تهران بازگشته اما مخفیگاه های خود را تغییر داده اند .

با شناسایی آخرین مخفیگاه های متهمین بنام های "شهرام" (24 ساله) ، "داریوش" (27 ساله) ، "یاسر" (25 ساله ) و "علیرضا" ( 25 ساله ) در مناطق عبدل آباد ، مرتضی گرد و نعمت آباد ، هر چهار متهم در ساعت 06:00 مورخه 02/12/1394 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح کمری و  سلاح سرد ( قمه ) مورد استفاده در سرقت کشف شد ؛ در زمان دستگیری ، متهمین ضمن ایجاد درگیری سعی در فرار داشتند که با هوشیاری کارآگاهان و شلیک چندین تیر هوایی ، هر چهار متهم دستگیر شدند .

در همان تحقیقات اولیه ، هر چهار متهم همدستِ خود بنام "حسین . ن" ( 26 ساله ) را به عنوان عضو دیگر گروه و تأمین کننده سلاح کمری معرفی کردند که با شناسایی مخفیگاه این متهم در منطقه پونک ، وی نیز دستگیر و به همراه سایر متهمین به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

اظهارات اولیه

در اعترافات بدست آمده از متهمین مشخص شد که عضو پنجم گروه سارقین ، با یک دستکاه خودرو سواری در چند خیابان پائین تر از محل سرقت اقدام به سوار کردن ترک نشنیان دو دستگاه موتورسیکلت استفاده شده در سرقت ها و همچنین طلا و جواهرات مسروقه کرده است .

در ادامه ، متهمین در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به انجام سرقت مسلحانه عنوان داشتند که به هیچ عنوان با انگیزه ی نیاز مالی اقدام به انجام سرقت مسلحانه نکرده و صرفا در یک میهمانی ، در زمان مصرف مشروبات الکلی تصمیم به انجام سرقت گرفته و انگیزه واقعی خودشان از انجام سرقت به شیوه مسلحانه را به "بزرگ نمایی نزد سایر افراد شرور" عنوان کردند ؛ همچنین متهمین در همان اظهارات اولیه عنوان داشته اند که سهم پول بدست آمده از محل سرقت ( هر متهم نزدیک به 50 میلیون تومان ) را صرف خرید لباس و کفش مارک دار ( خرید کفش دو میلیون تومانی و ... ) ، رفتن به شمال کشور و خریج کردن برای دوستان !! کرده اند .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار داشته و هر 5 متهم با صدور قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند " .شبکه مجازی آستان
برچسب ها: سرقت ، مسلح ، طلافروشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: