کد خبر: ۹۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: رشته پزشک خانواده به جمع رشته‌های پزشکی موجود در دانشگاه‎های علوم پزشکی منطقه یک آمایش سلامت پیوست.
به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی در سومین نشست شورای سیاست‎گذاری برنامه تحول و نوآوری بخش سلامت دانشگاه‎های منطقه یک کشور شامل مازندران، بابل، سمنان، گیلان، گلستان و شاهرود، اظهار کرد: نهادینه‌سازی رویکرد آموزش پاسخ‌گو ، گسترش عدالت در آموزش ، توسعه دانش‌های نوین، حضور در عرصه‌های آموزشی منطقه‎ای و جهانی و شبکه‌سازی در نظام آموزش مهم‎ترین برنامه تحول آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای از جمله سرفصل‌های مهم سیاستی در برنامه تحول و نوآوری آموزش عالی بخش سلامت کشور است

لاریجانی از اضافه شدن رشته پزشک خانواده به رشته‌های فعلی در دانشگاه‌های مذکور اشاره کرد و گفت: پذیرش 70 دستیار برای تحصیل در این رشته، از سال تحصیلی آینده در منطقه یک آمایش سلامت آغاز می‎شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در این برنامه به بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در آموزش عالی، ارتقای منابع انسانی بخش آموزش عالی، تمرکززدایی در نظام آموزش عالی، خلق ثروت دانش‌بنیان در عرصه آموزش عالی سلامت و تولید و بومی‌سازی شواهد معتبر علمی برای ارتقای آموزش عالی سلامت مورد توجه قرار گرفت.

لاریجانی گفت: بسترهای مناسبی برای دست‎یابی کشور به مرجعیت علمی در منطقه و جهان در برخی حوزه‌ها وجود دارد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کسب مرجعیت علمی در حیطه‌های مختلف دانش، انتظار می‎رود نقشه راه روشن و آینده‎نگری در مسیر کسب مرجعیت علمی طراحی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: