کد خبر: ۹۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمترین مشکل در حوزه بهداشت و درمان کشور را بی توجهی به بهداشت عمومی از سوی دستگاههای بیماریزا عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی در محل سد گتوند در شمال استان خوزستان سلامت را مرهون کمک همه دستگاههای اجرایی در کشور دانست و افزود: سهم وزارت بهداشت در حوزه سلامت 20 درصد و سهم سایر ادارات و دستگاهها 80 درصد است لذا همه باید با جدیت در این بخش کمک کنند.
وی گفت: در خوزستان پتروشیمی، شرکت فولاد و امثال اینها باید با نگاه کارشناسانه عمل کنند زیرا می توانند در زمینه سلامت مشکل ایجاد کنند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح های توسعه ای کشور باید پیوست سلامت داشته باشند.
هاشمی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص پدیده ریزگردها گفت: گرفتاری ما در خصوص ریزگردها ناشی از بی تدبیری کشورهای منطقه یا تصمیمات گذشته است.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از این مشکل از خارج از مرزها است که اکوسیستم منطقه را بهم ریخته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه برخورد متقابل پزشکان و بیماران نیز بیان کرد: بخشی از این امر فرهنگی است و برای بهتر شدن برخوردها نیازمند فرهنگ سازی عمومی توسط رسانه ها هستیم.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان با وجود کمبودها اجرایی شده و اوایل با مشکلات زیادی روبرو بود اما موفق عمل شده است.
هاشمی در خصوص کمبودهای بخش درمان در شمال استان خوزستان نیز گفت: چند بیمارستان در شهرهای دزفول ، شوش و شوشتر باید احداث شود که در این راستا ساخت یک بیمارستان در شوش و شوشتر آغاز شده که باید روند ساخت آنها سرعت گیرد ضمن اینکه ساخت یک بیمارستان 400 تخته در دزفول نیز مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد خوزستان شده با حضور در گتوند در شمال خوزستان نخستین بیمارستان این شهرستان را افتتاح کرد.
بیمارستان 32 تختخوابی گتوند با زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع و 150 میلیارد ریال اعتبار تجهیز و ساخته شده است.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، ادارات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: