کد خبر: ۹۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>سلامت> گروهی از پژوهشگران برای دستیابی به روش درمان بیماریهای استخوانی و ارتباط آن با سن افراد، تحقیقات جدیدی را در دستور کار قرار دادند . بر طبق این پژوهش جامعه آماری مشخصی از بیماران کشور هندوستان در نظر گرفته شد.

به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش سالانه وزارت بهداشت هندوستان نزدیک به 80 درصد از جامعه کهنسال این کشور به دلیل عدم توانایی در بهبود و بازیابی استخوان ها در زمان مشخص ، از عمل جراحی صرف نظر می کنند.  پژوهشگران با بیان این مطلب که بیشتر افراد کهنسال به جای درمان قطعی یا تن دادن به عمل جراحی از مسکن ها برای درمان درد استفاده می کنند از عواقب مصرف این داروها بر این افراد ابراز نگرانی کرده اند . به گفته پزشکان ، عواقبی همچون نارسایی کلیه ، دیابت ، خونریزی معده وچاقی در پی مصرف بیش از حد این داروهای مسکن  ایجاد می شوند .

بیشتر کهن سالان در کشورهای در حال توسعه به هنگام مواجهه با مشکلات استخوانی و عوارض ناشی از پیری، جراحی های مخاطره آمیز را در این سنین انتخاب نکرده  و در ادامه با مشکلات متعددی دست وپنجه نرم می کنند .

افراد کهنسال بسیاری در اقصی نقاط جهان با مشکلات استخوانی دست وپنجه نرم میکنند واین مشکلات در کشورهای در حال توسعه مانند  هندوستان ، به دلیل عدم شناخت از روش های درمانی و مصرف بیش از حد مسکن ها به شکل گسترده ای نمود پیدا می کند . بر اساس مطالعات انجام شده در این رابطه ، بیشتر کهن سالان در کشورهای در حال توسعه به هنگام مواجهه با مشکلات استخوانی و عوارض ناشی از پیری، جراحی های مخاطره آمیز را در این سنین انتخاب نکرده  و در ادامه با مشکلات متعددی از آن دست که در  بالا عنوان شد دست وپنجه نرم میکنند .

به طور مثال در شبه قاره هند حدود 90 درصد از افراد 60 تا 65 سال از دردهای مفاصل رنج می برند که در اکثر موارد این بیماری را میتوان با یک شیوه زندگی مناسب و عادت های غذایی درست تغییر داد .

80 درصد مردم در مناطق شهری از کمبود ویتامین D  که مهمترین دلیل در کاهش تراکم استخوانی است رنج میبرند که این موضوع منجر به شکستگی های طولانی مدت و حتی در مواقعی بدون بهبود می شود. آرتروز و مشکل در ناحیه زانو از شایع ترین مشکلات در این سن محسوب می شود.

به باور پزشکان، جراحی و تعویض کاسه زانو میتواند کمک شایانی به این گروه از بیماران کرده  فناوری های جدید قادر هستند با کمترین آسیب و زمان کمتر طول درمان شرایط بازگشت به زندگی بدون درد را برای این افراد به ارمغان آورند . در پایان این تیم تحقیقاتی  ابراز امیدواری کرد ند که افراد مسن با توجه به روش های نوین درمانی و پیشرفت در زمینه جراحی های تکنولوژِیک و مدرن از تن دادن به این روشها سر باز نزنند و درمانهای خود سرانه به وسیله مسکن ها  را در دستور کار قرار ندهند .

thehealthsite


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: