کد خبر: ۹۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
دبیر همایش سلامت و توسعه ملی:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>دبیر همایش سلامت و توسعه ملی با بیان اینکه در برخی شاخص های سلامت وضعیت خوبی نداریم، گفت: اگر سلامت را یک وزنه مهم در جامعه تلقی کنیم، پس ضروریست نگاه متولیان به این حوزه تغییر کند.
به گزارش شفاآنلاین : سعید شاه بیگی روز سه شنبه در همایش سلامت و توسعه ملی افزود: خوشبختانه نگاه دولت به حوزه سلامت تغییر کرده اما باید دیگر متولیان امر نیز با تغییر نگاه خود به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند زیرا سلامت مردم بسیار حائر اهمیت است.
وی تصریح کرد: امسال بودجه سلامت در دولت 59 درصد افزایش یافت که این نشان دهنده توجه دولت به مقوله سلامت است.
شاه بیگی خاطرنشان کرد: این افزایش بودجه موید این است که دولت و مجلس به این نگاه رسیده اند که باید برای رسیدن به جایگاه واقعی، توجه ویژه ای به حوزه سلامت بخصوص افزایش بودجه آن داشته باشند.
وی گفت: در سال 1404 طبق برنامه ریزی های کلان کشوری، جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیای جنوب غربی باید رتبه اول سلامت را داشته باشد، پس باید به این حوزه بیشتر توجه شود.
دبیر همایش سلامت و توسعه ملی گفت: 10 سال زمان داریم تا به این رتبه برسیم اما باید تلاش بگونه ای باشد که از بسیاری از کشورها جلوتر بیافتیم.

** در برخی شاخص های سلامت وضعیت خوبی نداریم
شاه بیگی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از شاخص های سلامت کشور در وضعیت خوبی نیست، ادامه داد: در حوزه شاخص های سلامت در جهان و منطقه در میانگین خوبی قرار نداریم که باید در این زمینه تلاش های بیشتری از سوی متولیان امر انجام شود.
همایش سلامت و توسعه ملی با حضور جمع زیادی از پزشکان و برخی مسئولان وزارت بهداشت و با همکاری برخی دستگاه های اجرایی در سالن همایش های نیایش در حال برگزاریست و قرار است در چند پنل تخصصی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: