کد خبر: ۹۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 15
شفا آنلاین>سلامت>رسانه های روسی از نخستین مورد بیماری زیکا در روسیه خبر دادند که در مسکو ثبت شده است.
به گزارش شفا آنلاین، رسانه های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه اعلام کردند: فرد مبتلا به بیماری زیکا از گردشگران روس است که به تازگی از جمهوری دومنیکن به روسیه بازگشته است.
سازمان فدرال نظارت بر سلامتی روسیه اعلام کرد: فرد بیمار در زمان حاضر در قرنطینه بسر می برد و حال عمومی وی رضایتبخش است.
علاوه بر آن اعضای خانواده فرد بیمار که مدتی هم در تماس بوده تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته اند. هنوز علائو و آثار بیماری زیکا در این افراد دیده نشده است.
سازمان فدرال نظارت بر سلامتی روسیه همچنین خاطرنشان کرد از آغاز سال جاری میلادی نظارت بر افرادی که از کشورهای محل شیوع بیماری زیکا به روسیه بازمی گردند افزایش یافته است.
بیماری زیکا نوعی بیماری ویژه مناطق استوایی است که به واسطه پشه ها از انسانی به انسان دیگر انتقال می یابد و باعث ایجاد نقایص مادرزادی و حتی مرگ در نوزادان می شود. تا به امروز کشور برزیل بیشترین تدابیر را برای مبارزه با شیوع زیکا اتخاذ کرده و نسبت به کشورهای دیگر، بیشتر با آن درگیر بوده است. بر اساس آمارها، بالغ بر یک میلیون نفر از جمعیت این کشور به ویروس یاد شده آلوده شده اند.
اما ظاهرا زیکا در 20 کشور دیگر دنیا و محدوده آمریکای مرکزی، جنوبی و حوزه کارائیب از جمله کلمبیا، السالوادور، هائیتی، هندوراس، مکزیک، ونزوئلا و پورتوریکو نیز مشاهده شده است. به رغم این وسعت اما، تا همین اواخر شمار اندکی از مردم درباره زیکا شنیده بودند. برای نمونه تا سال 2013 هیچ موردی از ابتلا به زیکا در نیم کره غربی گزارش نشده بود و نخستین نشانه ها از ظهور این ویروس در آمریکا تازه در سال 2014 رویت شد و به تدریج جزایر شرقی و برزیل نیز با آن دست به گریبان شدند.
موسسه ملی بهداشت ملی کلمبیا نیز پیشتراعلام کرد که بیش از پنج هزار زن باردار شهروند این کشور به ویروس زیکا مبتلا هستند. این در حالی است که این ویروس ناشی از پشه همچنان به سرعت در سراسر قاره آمریکا گسترش می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: