کد خبر: ۹۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران هشدار می‌دهند ویروسzikaهمزمان با افزایش دمای هوا و شروع فصل بهار می‌تواند رشدی تصاعدی پیدا کند.
به گزارش شفا آنلاین، همزمان با بالا رفتن دمای هوا، رشد جمعیت پشه‌های ناقل بیماری‌ افزایش بسیاری یافته و این امر به ویژه در ماه‌های آوریل و می سال میلادی جاری به حداکثر میزان خود می‌رسد و می‌تواند باعث ورود ویروس به قاره آمریکای شمالی شود، درعین حال کارشناسان هشدار داده‌اند روش‌های سنتی چون کشتن آفات، بخور و روش‌هایی از این دست نمی‌تواند باعث نابودی پشه‌های  aedes aeggpti شود که ناقل ویروس زیکا هستند.

کارشناسان هشدار داده‌اند باید تمامی وسایل، زیر درختان، دیوارها، پنجره‌ها و هر سطحی که احتمال دارد پشه در آنجا زندگی کند به طور کامل ضد عفونی شود.

ویروس zika توسط نیش نوعی پشه که از خون انسان تغذیه می‌کند، می‌تواند وارد بدن قربانی شود.
 
در حال حاضر در ایالات متحده برای پیشگیری از ورود این ویروس توسط کامیون و هواپیماهای سم پاش اسپری حشره کش در مناطق در آستانه خطر پخش می‌شود.

بر اساس تحقیقات این ویروس می‌تواند مرتبط با بروز میکرو سفالی نوعی نقص مادر زادی ویرانگر که باعث کوچک شدن سر و آسیب مغزی دائمی به نوزادان می‌شود.

گرمای هوا، باز کردن پنجره‌ها و نگهداری از آب در فضای باز همگی می‌توانند در افزایش جمعیت پشه‌های ناقلzika موثر باشند.

هیچ واکسن  یا درمانی برای بیماری zika وجود ندارد که معمولا باعث ایجاد تب خفیف و رانش‌های پوستی می‌شود اما متاسفانه در بیش از 80 درصد افراد مبتلا هیچ علائمی دیده نمی‌شود.

کارشناسان علت همه گیری وسیع zika در آمریکای جنوبی را به دلیل عدم پاسخ مناسب سیستم ایمنی بدن اهالی این کشورها به این ویروس می‌دانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: