کد خبر: ۹۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرطان سارکوم تا حد زیادی مغفول مانده است، بر لزوم توجه جدی نظام سلامت و متولیان این حوزه به این بیماری تاکید کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، شهپر حقیقت روز یکشنبه در نشست خبری اولین سمپوزیوم سالانه سارکوم، برگزاری اینگونه مراسم علمی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از آخرین دستاوردهای پزشکی و تجربیات محققان مراکز دانشگاهی و علمی می توان خدمات بهتری به این افراد ارائه کرد.
وی با توصیه به مراقب بیشتر در مقابل سرطان سارکوم و توجه به تشخیص زودهنگام و صحیح این بیماری، افزود: برخی افراد به دلیل تشخیص دیرهنگام این بیماری دچار مشکلات فراوانی از جمله قطع عضو و معلولیت شده اند.
سارکوم نوعی سرطان است که از بافت همبند مانند غضروف، استخوان و ماهیچه منشا می گیرد. از این رو سرطان استخوان یا سرطان ماهیچه را در هر نقطه از بدن سارکوم می نامند.
معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی به ایجاد زیرساخت های لازم در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده درصدد است تا امکانات لازم اعم از تجهیزات و نیروهای متخصص را برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران فراهم کند.
در ادامه این نشست خبری، رئیس سمپوزیوم سالانه سارکوم به حضور پروفسور کات از افراد صاحب نام جراحی ارتوپدی در این سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: 29 سخنرانی در رشته های محتلف پزشکی در این سمپوزیوم دو روزه ارائه خواهد شد.
داریوش گوران سوادکوهی افزود: نخستین سمپوزیوم سالانه سارکوم با هدف ایجاد همگرایی و هم افزایی بین رشته های مختلف پزشکی با حضور اساتید معتبر کشور در روزهای 29 تا 30بهمن ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین برنامه های علمی شاهد پیشگیری و درمان اینگونه سرطان ها در کشور باشیم و زمینه ارائه خدمات پزشکی مطلوب تر به بیماران در کشور فراهم شود.
سوادکوهی، جایگاه تصویربرداری در تشخیص سارکوما، جایگاه طب هسته ای در تشخیص و ارزیابی سارکوما، نقش رادیوتراپی در سارکوم، نقش درمان های ترکیبی (کموتراپی، رادیوتراپی و جراحی) در سارکوم و نقش تغذیه، ورزش و رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان سارکوم را از جمله محورهای این سمپوزیوم برشمرد.
سارکوم ها، سرطان های بدخیمی هستند که از سلول های مزانشیمی منشاء گرفته و قادرند اندام های فوقانی و تحتانی و برخی ارگان های دیگر بدن را درگیر کنند.
تومورهای بدخیم استخوان، غضروف، چربی و عروق در زمره سارکوم ها به شمار می آیند. این تومورها بر اساس بافت درگیر اسامی مختلف دارند؛ استئوسارکوما، تومورهای مربوط به استخوان، کنروسارکوما تومورهای مربوط به غضروف، لیپوسارکوما تومورهای مربوط به بافت چربی و لیومیوسارکوما تومورهای مربوط به عضلات صاف هستند.
تومور سرطانی سارکوم، استخوان و بافت های نرم مانند عضلات و مفاصل را درگیر می کند و سرطان سارکوم بافت نرم، در مراحل اولیه علامتی ندارد.
تشخیص و درمان همه سرطان ها نیاز به کار تیمی دارد که در رابطه با این نوع سرطان به دلیل ناشناخته بودن علل و عوامل ابتلا به آن، این نیاز بیشتر احساس می شود.
در نخستین سمپوزیوم سالانه سارکوم، گروه های هدف مانند جراحان عمومی، رادیولوژیست ها، متخصصان ارتوپدی، خون و آنکولوژی، رادیوتراپی، بیوتکنولوژی، ژنتیک، سلول های بنیادی، پاتولوژی، زنان و مامایی، طب هسته ای، طب فیزیکی و توانبخشی، تغذیه و عروق حضور دارند و آخرین یافته های علمی در این حوزه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: