کد خبر: ۹۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران گفت: برای رعایت عدالت در سلامت، درآمد‌ها باید مساوی باشد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج خسرونیا عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه در سال گذشته نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه نظر جامعه پزشکی را در تعیین تعرفه‌ها تامین کرده بود، گفت: اما متاسفانه برخی از مسئولان هیات دولت، برخی موارد را حذف کردند.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که چگونه می‌شود درآمد پزشک متخصص در یک بیمارستان 2 تا 3 میلیون و همکار جراح در همان بیمارستان، حدود 70 تا 80 میلیون تومان باشد؟ اظهار داشت: این مهم نه تنها عدالت در سلامت نیست بلکه موجب می‌شود طبق آمار نظام پزشکی با تمام هزینه هایی که برای تربیت نیروی انسانی پزشک شده، حدود 12 هزار پزشک گمشده و از گردونه طبابت خارج شوند.

وی  با اشاره به پیشنهاد افزایش 15 درصدی تعرفه‌ها در سال جاری  ابراز داشت: البته امکان اینکه باز هم دولت با تعرفه‌های پیشنهادی موافقت نکند وجود دارد اما حتی با تصویب افزایش 15 درصدی هم ویزیت ما نسبت به کشورهای اطراف کمتر است.

خسرونیا با ابراز تاسف از انجماد تعرفه‌ها در سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف اعم از عدم بودجه مناسب، جنگ و ... تصریح کرد: متاسفانه تاکنون سوبسید از جیب پزشکان پرداخت شده  و مردم باید به این مسئله آگاه باشند.

درآمد پزشک باید در خور شان و فعالیتش باشد
خسرونیا با تاکید بر اینکه پزشکان کشور از نظر علمی دست کمی از پزشکان کشورهای اطراف اعم از  ترکیه، افغانستان و کشورهای عربی ندارند، گفت: حداقل انتظار می‌رود مبلغ ویزیت  همپای کشورهای اطراف در نظر گرفته شود و همانطور که از نظر علمی در حال پیشرفت هستیم، درآمدمان نیز درخور شان کار و فعالیت‌مان تعیین شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی درآمد یک پزشکان را با کارگران، آموزگاران و کارمندان معمولی مقایسه می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک کارمند معمولی پس از اخذ دیپلم، وارد بازار کار شده و خانه و زندگی و خانواده تشکیل می‌دهد و در زمان بازنشستگی، تازه طبیب از نقطه صفر آغاز به کار می کند و به همین علت چنین مقایسه‌ای اصلا صحیح نیست.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران با تاکید بر اینکه با رو در رو قرار دادن دو گروه از پزشکان چون عمومی در مقابل متخصص، متخصص در مقابل فوق تخصص و .. نتیجه‌ای عاید جامعه پزشکی نخواهد شد، افزود: در عدالت در سلامت دستمزد پزشکان نباید تفاوت آن چنانی با یکدیگر داشته باشد و درآمدی مطب یک پزشک داخلی، عمومی، عفونی و اطفال نسبت به سایرین باید بیشتر و درآمدهای پروسجری دیگر تخصص‌ها را تامین کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: