کد خبر: ۹۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>یک متخصص جراحی عمومی اظهار کرد: متخصصان جراحی عمومی خط اول درمان هستند که احترام به این قشر موجب بهره مندی بهتر بیماران از خدمات درمان می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر منوچهر دوایی اظهار کرد: متخصصان جراحی عمومی در تمام مسائل از جمله تروما نقش بسیار مهمی را در مراکز درمان ایفا می کنند. در واقع در فوریت های جراحی مانند تصادف، سیل، زلزله و غیره که شمار مصدومان بیش از یک نفر است جراحان عمومی خط اول درمان محسوب می شوند.

وی افزود: در بخش های اورژانس متخصصان جراحی عمومی اولین افرادی هستند که با بیمار روبرو می شوند و نقش بی بدیلی در درمان و بهبود بیماران دارند اما متاسفانه برخی مسائل و تهدیدهای قانونی موجب دشوار شدن شرایط کار و تصمیم گیری متخصصان جراحی عمومی می شود که البته این امر موجب آن نمی شود که این پزشکان رسالت خود را بدرستی انجام ندهند.

دوایی در ادامه با تاکید براینکه باید حرمت متخصصان جراحی عمومی در مراکز درمان به خصوص در بخش های اورژانس حفظ شود، گفت: دلایل مراجعه بیماران به بخش اورژانس به گونه ای است که بیمار و همراهان آن از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیستند که این امر باعث بی احترامی به پزشکان از سوی برخی ها می شود که این موضوع موجب رنجش متخصصان جراحی عمومی می شود.

این فوق تخصص جراحی کودکان افزود: البته باید احترام ها متقابل باشد یعنی هم پزشک شرایط روحی بیمار و همراهان را درک کند و هم آنها از شرایط و حساسیت کاری پزشکان اورژانس از جمله متخصصان جراحی عمومی درک درستی داشته باشند و بدانند آرامش پزشک موجب بهره مندی بهتر بیمار از خدمات درمانی می شود.

دوایی یادآور شد: متاسفانه در برخی مواقع بیمار و همراهان دچار سوء تفاهم می شوند که این موجب شکایت و گلایه از پزشک می شود که این امر نیازمند آن است تا مردم به درستی در بیمارستان راهنمایی و هدایت شوند.

وی با تاکید براینکه باید احترام به جراحان عمومی رعایت شود، عنوان کرد: در صورت حفظ و رعایت احترام ها به پزشکان برچسب زده نمی شود و بیماران بهترین نوع خدمات که در شان آنهاست دریافت می کنند.

یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در روزهای ۲۵ لغایت ۲۷ فروردین ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: