کد خبر: ۹۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری گفت:دیوان عدالت اداری با صدور حکمی قانون اعمال معدل سال سوم توسطه در آزمون سراسری که در سال 93 و 94 اعمال شده است را ابطال کرد.

به گزارش شفا آنلاین،این در حالی است که این بند در کنکور سراسری سال 93 اجرا شده بود که در نتیجه نتایج کنکور سراسری سال 94 از بین رفت .

دکتر ابراهیم خدایی در ادامه گفت: بحث رای دیوان عدالت درباره تاثیر 25 درصدی معدل سال سوم متوسطه در کنکور رای به ابطال قانون مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو نیست بلکه رای به ابطال بندی از این مصوبه به معنی تاثیر قطعی 25 درصدی معدل در سنجش و پذیرش است.

وی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان در این زمینه افزود: دیوان عدالت اداری و قضات بر اساس شکایت یکی از شهروندان رای ابطال 25 درصدی را صادر کردند در حالیکه این قانون مسیری معین را روشن ساخته بود که باید به آن عمل می شد.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد:مذاکره ای بین دولت و سازمان سنجش صورت گرفته است که می توان گفت قطعا تاثیرات 25 درصدی مثبت خواهد بود.از این رو منتظر هستیم تا بعد از انتخابات و شروع کار مجلس جدید رفع ابهام شود که در خصوص قانون 25 درصد نظر قطعی و اعلام عمومی خواهیم داشت از این رو این قانون فعلا حل نشده باقی مانده است تا مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کند.شبکه مجازی آستان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: