کد خبر: ۹۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>نانو ذراتی که شبیه به ویروس موزائیک لوبیا هستند می‌توانند سیستم ایمنی بدن را برای تشخیص سلول‌های سرطانی تحریک کنند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهش‌های اخیر محققان دانشگاه کیس وسترن نشان می‌دهد که وارد کردن پوسته نوعی ویروس به داخل تومور سرطان در ریه یا تزریق آن به داخل رحم می‌تواند سیستم ایمنی بدن موش را بر علیه این نوع سرطان تحریک کند. همچنین این کار مانع از تکثیر دوباره سلول‌های سرطانی‌ می‌شود.

محققان این پروژه نشان دادند که پوسته خارجی ویروس موزائیک لوبیا می‌تواند بدون هیچ اثر جانبی روی سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار باشد.

استینمتز از محققان این پروژه می‌گوید: نانو ذرات شبیه به ویروس موزائیک لوبیا می‌تواند شبیه به یک سوئیچ عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را برای تشخیص سلول سرطانی تحریک کند. علاوه بر این، این روش موجب به یادسپاری تومور به سیستم ایمنی بدن می‌شود.

استیو فیرینگ می‌گوید: این ذرات پتانسیل‌های بسیار اعجاب انگیزی دارد. تولید این ساختارها بسیار ساده است و نیاز به استفاده از آنتی ژن یا ترکیبات دارویی خاص نیست.

سیستم ایمنی بدن می‌تواند سلول‌های غیر معمول را شناسایی کند، با این کار از بروز سرطان در بدن جلوگیری می‌شود. معمولا زمانی که سلول‌های سرطانی در بدن شکل می‌گیرد، سیستم ایمنی بدن را کور کرده تا مانع از مقابله این سیستم بر علیه خود شود.

محققان از پوسته ویروس لوبیا برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده کردند یافته‌های آن نشان داد که این کار موجب روشن شدن سیستم ایمنی بدن بر علیه تومور می‌شود. آنها از این روش برای درمان سرطان ریه و پوست در موش استفاده کردند که موجب درمان کامل و کند شدن رشد تومور شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: