کد خبر: ۹۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 09
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از آغاز اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،باقر لاریجانی در اولین جلسه کمیسیون ملی اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی گفت: این اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که شورایی ملی برای پیگیری بحث اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی،تشکیل شده است.
وی اعتباربخشی را موضوعی مهم برای ارتقاء دانشگاه های علوم پزشکی کشور ذکر کرد و افزود: اعتباربخشی موجب می شود، مدیران موسسات آموزشی در وزارت بهداشت با چالش های موجود آشنا شوند و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: اعتباربخشی موسسات آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است و هدف این است که دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر ارتقاء حرکت کنند و در نهایت اعتلای نظام سلامت کشور حاصل شود.
لاریجانی، کمیسیون ملی اعتباربخشی را نهادی زیرمجموعه شورای گسترش وزارت بهداشت عنوان و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مناطق آمایشی در بحث اعتباربخشی از جمله مواردی است که باید به طور جدی به آن توجه شود.
وی افزود: دانشگاه های مسئول اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی از طریق برقراری ارتباط موثر با مناطق آمایشی، آموزش های لازم را به کارشناسان ارائه می کنند و از این مناطق برای اعتباربخشی در سطح کشور بهره خواهند برد.
معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه مناطق آمایشی علاوه برآمادگی برای اعتباربخشی خود، سایر مناطق را نیز اعتباربخشی می کنند، خاطرنشان کرد: اعتباربخشی موسسات و بیمارستان های آموزشی به زودی در سطح کشور آغاز خواهد شد و از همه دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی انتظار می رود این بحث را به صورت جدی دنبال کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: