کد خبر: ۹۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 06
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح آمایش ملی سرطان در کشور در حال اجراست.

به گزارش شفا آنلاین، محمد آقاجانی افزود: با اجرای برنامه آمایش ملی سرطان سعی می کنیم زیرساخت های لازم درمان بیماری سرطان در همه نقاط کشور ایجاد شود.
وی همچنین با بیان اینکه شرایط خوبی برای بیماران سرطانی در بخش های تشخیص و درمان فراهم شده است اظهار کرد: این طرح کمک خوبی در مراحل تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان خواهد کرد.
آقاجانی گفت: راه اندازی 200 مرکز سرطان شناسی در سطوح یک، دو و سه در دستور کار قرار دارد که خدمات سرپایی ، تخصصی و فوق تخصصی در این مراکز به بیماران سرطانی ارائه می شود.
وی ادامه داد : در طرح توسعه بیمارستانهای سبزوار نیز به زودی بخش سرطان راه اندازی می شود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه حذف تحریم ها در حوزه سلامت تاثیر خوبی دارد افزود: برنامه وزارت بهداشت و درمان در دوران پسا تحریم استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای توسعه زیر ساختهای درمانی، بهداشتی و علمی است.
وی برقراری ارتباط و تعامل با دانشگاههای معتبر دنیا در حوزه سلامت و راه اندازی خطوط دارو و تجهیزات پزشکی از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاههای خارج کشور را از دیگر اهداف وزارت بهداشت عنوان کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاستهای وزارت بهداشت تداوم طرح تحول نظام سلامت و پایدار نمودن این طرح است و اکنون این طرح در 560 بیمارستان کشور در حال انجام است.
آقاجانی گفت: در راستای تکمیل طرح ها و توسعه زیرساختهای درمانی کشور نیز یک هزار و 100 پروژه بیمارستانی در کشور در حال اجراست.
وی همچنین در مراسم سی سالگی تاسیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با بهره برداری بیمارستان حشمتیه تعداد تخت های موجود بیمارستانهای سبزوار به 840 تخت می رسد.
وی اظهار کرد: براساس شاخص ها تعداد تخت های سبزوار باید به یک هزار و 400 تخت برسد که این میزان با افق پیش بینی شده فاصله دارد.
آقاجانی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم ما در شهرستان سبزوار جذب سرمایه گذار خارجی برای ساخت بیمارستان است گفت: در این راستا بخش ناباروری، زایمان و کلینیک فوق تخصصی و طرح توسعه اورژانس های بیمارستان امدادی و واسعی سبزوار نیز ایجاد می شود.
سبزوار در 237 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
برچسب ها: سرطان ، تخصصی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: