کد خبر: ۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> برای اینکه فوتبالیست شوید نباید حتما شکم تختی داشته باشید؛ این شرط ورود به یک لیگ جدید است.
        لیگ مردان چاق!
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید    لیگی تحت عنوان لیگ مردان چاق که به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند هر طور شده از شر چربی‌های دور شکمشان خلاص شوند. این لیگ مخصوص مردانی است که سطح BMI یا شاخص توده بدنی آنها 30 یا بیشتر است.

برای امتیاز گرفتن در این لیگ، نه تنها باید در زمین مسابقه گل بزنید بلکه بیرون از زمین هم باید وزنتان را کم کنید چرا که امتیازدهی در این لیگ بر اساس عملکرد بازیکنان در زمین مسابقه و بیرون از آن محاسبه می‌شود.

موسس 37 ساله
       ایده لیگ مردان چاق مربوط به فردی 37 ساله به نام اندرو شاناهان است. او البته خودش نمی‌تواند در این لیگ به میدان برود چرا که وزنش را از 100 کیلو به 72 رسانده و برای بازی در لیگ مردان چاق، کاملا لاغر و استخوانی است! ایده برگزاری این لیگ زمانی به ذهن اندرو خطور کرد که او کلی راه و روش برای لاغر شدن را امتحان کرد و از هیچ کدام از آنها نتیجه نگرفت تا سراغ راه‌اندازی لیگ مردان چاق برود. این لیگ در طول 14 هفته برگزار می‌شود و باعث می‌شود سطح BMI افراد به عددی بین 18 تا 25 برسد و از محدوده خطر خارج شود. این لیگ دوشنبه هر هفته در وست میلدندز انگلیس برگزار می‌شود و هیچ گونه محدودیت سنی برای حضور در آن وجود ندارد و از جوان 20 ساله تا پیرمرد 69 ساله در این لیگ پا به توپ می‌شوند.

با همدیگر صحبت کنید!
       شاناهان که اهل استوک است در صحبت‌هایش به نکته جالبی اشاره می‌کند. اینکه از حرف‌های اعضای لیگ مردان چاق به این نتیجه رسیده که یک راه خوب برای لاغری صحبت کردن با افرادی است که شرایطی مشابه شما دارند چرا که این موضوع تاثیر روانی خوبی روی بازیکنان گذاشته است. جی علی 32 ساله که مدیر بانک است یکی از بازیکنان لیگ مردان چاق محسوب می‌شود.

او در مورد تجربه جالبش می‌گوید: «از فوتبال بازی کردن با دوستانم احساس خوبی نداشتم چون تمام آنها وضعیت بدنی بسیار بهتری نسبت به من داشتند اما با حضور در این لیگ فرصت بازی در کنار افرادی را دارم که هیکلشان مثل من است و این موضوع یک انگیزه ویژه به من می‌دهد. اینجا کسی شما را قضاوت نمی‌کند و برایشان مهم نیست که بدن شما مثل کریس رونالدو است یا سایزتان XXXL است.»

بحرانی به نام چاقی
       لیگ مردان چاق با همکاری شورای شهر سولیهال برگزار می‌شود. استفن ماندی، مسئول سلامت شورای شهر سولیهال درباره این پروژه می‌گوید: «این روش بسیار جالبی برای لاغر شدن است و ما کاملا از آن حمایت می‌کنیم. چاقی در حال تبدیل شدن به یک بحران در انگلیس است و افراد زیادی را درگیر کرده. شاید زنان بتوانند از طریق رفتن به باشگاه جلوی اضافه وزنشان را بگیرند اما برای مردان پیدا کردن گروهی که از لحاظ فیزیکی مشابه آنها باشند کار سختی است.»

بی‌ام‌آی چیست؟
       شاخص توده بدنی یا بی‌ام‌آی سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود. نحوه محاسبه آن بسیار ساده است و در بسیاری جاها برای مشخص کردن اضافه وزن و کسر وزن استفاده می‌شود.شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم(x²) قدش به متر به دست می‌آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: