کد خبر: ۹۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود کاهش شدید قیمت نفت در زمینه بهداشت و درمان کارهای بزرگی انجام شده و بیش از دو میلیون مترمربع از مراکز درمانی و بهداشتی نوسازی شد.

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی در سخنرانی پیش از نماز جمعه تبریز با بیان اینکه امروز دولت نفت 140 دلاری را به کمتر از 30 دلار می فروشد، اظهار کرد: با این وجود در زمینه بهداشت و سلامت عمومی جامعه توفیق زیادی را کسب کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه هر چند به این وضع راضی نیستیم و برای ارتقای کیفیت تلاش می کنیم، افزود: خداوند به رئیس جمهور توفیق دهد که با عمل به وعده های انتخاباتی خود امروز همه در ایران بیمه شدند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت 11میلیون نفر بیمه شدند، گفت: 80 درصد این بیمه شدگان درآمدشان کمتر از 10 میلیون ریال است.
هاشمی خاطر نشان کرد: برای تقویت عدالت اجتماعی در بخش بهداشت و درمان، 10 هزار پزشک متخصص به سراسر کشور اعزام شدند.
وی اضافه کرد: در حوزه زایمان طبیعی نیز خدمات رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و میزان سزارین کاهش یافته، بخش اورژانس تقویت شده و با راه اندازی اورژانس هوایی جان صدها نفر نجات یافته است.
هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری غیر واگیر می باشد، گفت: افزایش وزن و فشار خون از جمله عامل عمده مرگ و میرهاست که باید مراقب تغذیه خود بوده و ضمن کاهش مصرف نمک، تحرک را نیز افزایش داد.
وی خاطر نشان کرد: همه ما در معرض بیماری های مختلفی هستیم که 80 درصد آنها قابل پیشگیری است و در این میان 50 درصد مرگ و میرها به دلیل سکته قلبی و مغزی ناشی از افزایش فشار خون و تغذیه بد است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خدمات درمانی زیادی در آذربایجان شرقی انجام گرفته و علوم پزشکی تبریز در این زمینه یکی از ممتازترین استان هاست.
وی گفت: همه اینها در سایه همدلی و تعامل بین امام جمعه، استاندار، مدیران کل و شورای شهر حاصل شده و استان کارنامه بسیار درخشانی دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: