کد خبر: ۹۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که انتقال ویروس «زیکا» به عراق که به تازگی در برخی مناطق جهان، بویژه کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا دیده شده، بعید است.

به گزارش شفا آنلاین، «احمد الردینی» در اظهاراتی که روز پنجشنبه در سایت خبری «العراق نیوز» منتشر شده، افزوده است که این ویروس از طریق پشه موسوم به مصری منتقل می شود که این پشه در شرایط زیست محیطی عراق زندگی نمی کند.
وی با اشاره به اینکه رابطه جنسی با فرد مبتلا یکی دیگر از راه های انتقال این ویرس است، یادآور شد که عموم منطقه خاورمیانه به دلیل شرایط زیست محیطی ویژه ای که دارد، مکان مناسبی برای زنده ماندن این ویرس نیست.
مدیر کل بهداشت عمومی عراق در عین حال گفت که وزارت بهداشت با سازمان بهداشت جهانی در این خصوص همکاری نزدیکی دارد و هر نوع مورد احتمالی را گزارش خواهد کرد.
سازمان بهداشت جهانی در اول فوریه 2016 نسبت به انتشار ویروس زیکا در مناطق مختلف جهان هشدار داد و به تازگی مواردی از مبتلایان در آمریکا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین مشاهده شده است.
زیکا که هنوز واکسنی برای آن کشف نشده، همانند دیگر بیماری های مناطق گرمسیری، باعث تب شدید شده که ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: