کد خبر: ۹۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفا آنلاین>سلامت>عفونت‌های باکتریایی مقاوم هستند و از بین بردن آنها فرآیند پرهزینه‌ای دارد که محققان برای مقابله با این مشکلات راه‌حلی پیشنهاد کردند.
به گزارش شفا آنلاین، یکی از مشکلات محیط بیمارستان این است که زیست فیلم‌های باکتریایی روی سطح بافت‌ها یا تجهیزات بیمارستانی تجمع می‌یابند. این لایه‌ها به سختی از بین می‌روند. اخیراً محققان روشی ارائه کردند که می‌توان با استفاده از نانوذرات و گرما این باکتری‌ها را از بین برد.

بویر از محققان این پروژه می‌گوید: عفونت‌های زیست فیلمی نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم هستند. این مواد می‌توانند به سیستم ایمنی بدن حمله کنند، ما به دنبال ابزاری غیررسمی برای مقابله با این فیلم‌ها هستیم.

بیش از 80 درصد از عفونت‌ها و مشکلات ایجاد شده توسط تجهیزات بیمارستانی مربوط به این فیلم‌ها است مقابله با این فیلم‌ها بسیار پرهزینه بوده و می‌تواند به تجهیزات حساس بیمارستانی آسیب برساند.

پژوهشگران این پروژه نشان دادند که با تزریق نانوذرات اکسیدآهن به این زیست فیلم‌‌ها و استفاده از میدان مغناطیسی می‌توان زیست فیلم‌ها را حرارت داد و با استفاده از گرما آنها را از بین برد. افزایش پنج درجه‌ای دما قادر است این زیست فلیم‌ها را به حالت غیررسمی درآورد.

در این پروژه محققان سطح نانوذرات را با استفاده از پلیمر پوشش داده و پایدار کردند با این کار نانو ذرات به ابزاری غیررسمی تبدیل شدند که می‌تواند زیست فیلم‌های عامل عفونت را از بین ببرد.

محققان معتقدند که این روش کاربردهای متعددی دارد به طوری که از آن برای زدایش ترکیبات مختلف از سطح تجهیزات می‌توان استفاده کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: