کد خبر: ۹۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفاا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق شدند ژن جنین انسان را دستکاری کنند و تغییراتی را در آن ایجاد کنند تا از این طریق بسیاری از مشکلات ناباروری، ژنتیکی یا سقط جنین را کاهش دهند.
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان در بریتانیا توانستند در زمینه تغییر و طراحی ژن جنین انسان به پیشرفت‌های دست یابند و تحقیقاتی بر روی ژن‌های ابتدایی جنین انجام دهند تا روشی را بیایند که در نهایت می‌تواند سبب تولد نوزادانی شود که ژن آن‌ها از قبل طراحی شده‌ است.  

در این تحقیق روند کار با تمرکز بر هفت روز ابتدایی رشد و توسعه جفت بارورشده انجام می‌شود که در این مدت رشد نطفه از یک سلول تا 250 سلول توسعه می‌یابد.

ژن‌هایی که در هفته ابتدایی رشد جفت توسعه می‌یابدن نقش مهمی را در رشد جنین و شکل‌گیری ویژگی‌های او ایفا می‌کنند. برخی از ژن‌های انسان در آزمایشگاهی در مونیخ نگهداری می‌شود و در صورت نیاز  برای تغییر ژن جنین انسان از آن استفاده می‌شود. این اقدام می‌تواند در حل مشکل زوج‌های نابارور و یا مشکلات سقط جنین بسیار مفید و موثر باشد.

این روش و پیشرفت آن می‌تواند به محققان و دانشمندان کمک کند تا بتوانند نقص‌های ژنتیکی را تشخیص داده و آن ژن‌هایی که موجب آن شده است را تغییر دهند یا جایگزین کنند. در واقع این اقدام می‌تواند قدمی بزرگ و موثر در درمان مشکلات ناباروری و باروری‌های خطرناک و یا تغییر ژنتیکی جنین‌هایی باشد که از بدو تولد دچار مشکل هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: